• SG92

Från H-spiral till cerazette

Hej,

Är ny här så vet ej om det är rätt forum men testar ändå

I onsdags (23/3) tog jag ut min hormonspiral och började med cerazette. Efter att ha kännt att något inte stod rätt till med min hormonspiral fick jag äntligen bekräftat att den satt fel, hade sånna smärtor i onsdags att jag va tvungen att sövas för att de skulle kunna få ut den (den satt så dåligt att jag höll på att svimma av smärta vid uttaget ). Hur som helst så fick fick jag mens samma dag som spiralen togs ut började även med cerazette samma dag.

Det är något jag undrar lite, då vi hade oskyddat sex i tisdags och spiralen togs ut på onsdagen finns väl ingen risk o bli gravid? Tänker att den satt ju inte där den skulle. Gyn sa att det inte skulle va några problem, men litar inte på dem till 100% då der har krävts 3 olika gynekologer för att se att jag hade en spiral som satt dåligt (haft problem o ca 6 månader),

Måste tillägga att jag trots spiralen haft regelbunden mens, men den här gången så var den 3 dagar sen (kom samma dag som spiralen åkte ut). Jag har även känner mig yr, illamående och haft extremt ömma och svullna bröst i 1,5 vecka. Men fick ju bekräftat i onsdags att jag inte va gravid. Nu när jag börjat med cerazette så känns det värre, mår så illa att jag inte vågar röra mig mina bröst gör så fruktansvärt ont och dessutom så blöder jag rätt mycket ver inte om det är en blandning av mens och av att spiralen togs bort. Är det någon som varit i liknande situation? Känns som om jag lever i ett moln av oro och smärta :(

Svar på tråden Från H-spiral till cerazette