Inlägg från: Anonym (Tomas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tomas)

Förbjudna åsikter...

Anonym (Kim) skrev 2016-03-26 11:03:25 följande:
    Hur ska jag välja bort homosexuella "Kalle" som är polare med min polare "Olle" utan att Kalle fattar orsaken? Det är inte olagligt att ogilla bögar. Kalle som person är kanske ok men vill han ta med sin pojkvän så vill jag inte vara med.
    Du är väl vuxen, och kan ju bete dig som en vuxen. Dvs inte visa din avsky för vissa personer.

Om du inte vill vara med så var inte med. Varför är du rädd för att andra ska få reda på vad du tycker? Du är ju inte lättkränkt, så om de kallar dig för homofob, så spelar det ju ingen roll.
  • Anonym (Tomas)

Sedan rent allmänt om hur långt man får gå med sina åsikter och skämt.

Jag anser att man kan skämta om allt och alla, men inte alltid och inte med vem som helst. Det kallas social begåvning, att veta när man ska vara tyst  och när man kan skämta/uttrycka en känslig åsikt.

• Anonym (Tomas)
    Anonym (Kim) skrev 2016-03-26 13:38:49 följande:
    Som sagt avskyr jag inte personen utan det personen gör, hans handling.

Homofob är ett missvisande ord, precis som de andra fog-orden då jag inte är irrationellt rädd för dem. Skulle vara fanatiska muslimer då aka islamister. Fast den rädslan är väl befogad.
    OK, varför skriver du då så här:

Kalle som person är kanske ok men vill han ta med sin pojkvän så vill jag inte vara med.

Vad exakt tror du Kalles pojkvän ska göra då? Knulla med Kalle framför ögonen dig? 

Och jo, man kallas homofob om man avskyr tanken på att bögar har sex med varandra. Är man inte homofob, så bryr man sig inte om vem folk ligger med. Din rädsla för vad de gör är irrationell, eftersom det dom gör inte skadar dig. 
  • Anonym (Tomas)
    Anonym (Kim) skrev 2016-03-26 14:12:50 följande:
    Vad man kallas och vad man är det är två skilda saker.
    Jag är inte irrationellt rädd för bögar, jag tycker att det de pysslar med är äckligt.

"Min rädsla"??? Du skojar?

Ja här ser vi vilka åsikter som är förbjudna iallafall.
    Varför svarar du inte på varför du inte vill att Kalles pojkvän ska vara där?
  • Anonym (Tomas)
    Anonym (Kim) skrev 2016-03-26 14:12:50 följande:
    Vad man kallas och vad man är det är två skilda saker.
    Jag är inte irrationellt rädd för bögar, jag tycker att det de pysslar med är äckligt.

"Min rädsla"??? Du skojar?

Ja här ser vi vilka åsikter som är förbjudna iallafall.
    Hur vet du vad de pysslar med? Vet du vad dina heterosexuella vänner pysslar med?

Inte nog med att du är intolerant, du verkar vara fördomsfull också.
  • Anonym (Tomas)
    Anonym (Kim) skrev 2016-03-27 09:59:56 följande:
    "Tillkommer inte mig"?
    Vad är det för goja?
    Jag vill inte umgås med ett bögpar, tjat´s it.
    Så talar en äkta homofob.

Det där snacket att du respekterar människan men inte handlingen är ju bara lögn.
  • Anonym (Tomas)
    Anonym (Kim) skrev 2016-03-27 10:02:15 följande:
    Det var väl dumt?
    Hur uttrycktes denna vidriga rasism då? Som gjorde din vän omöjlig att umgås med?
    Sprang hon på stan och skrek "svarting" efter folk eller?

Rasistkortet dras fram för minsta lilla idag, det är rent löjligt så det missbrukas.
    Varför skulle det vara dumt?

Du vill inte umgås med bögar men tycker att andra ska umgås med rasister.

Intolerant, fördomsfull och dubbelmoral.
  • Anonym (Tomas)
    Anonym (Kim) skrev 2016-03-27 11:19:36 följande:
    Nej, du har fel.
    Jag tror jag vet bättre om vad jag tänker och hur jag handlar.

Jag känner ingen irrationell skräck för bögar. Fob-orden missbrukas och du är ett strålande exempel på det.
    Klart du är homofob. Du kan inte förklara varför du ogillar bögar. 
Svar på tråden Förbjudna åsikter...