Förbjudna åsikter...
Ibland undrar man vad det är för fel på människor....... Vad spelar det för roll om man säger negerboll eller chokladboll? Ordet har inte negativ laddning för MIG, men om ordet har en negativ laddning för andra så förlorar jag inget på att sluta använda ordet. Det är bara ett ord.
Som med sexuella trakasserier. Somliga gillar att skämta rått, högljutt och "under bältet". Andra tycker det är obehagligt och jobbigt. Har man normalt folkvett undviker man att göra människor i sin omgivning obekväma med sitt beteende/ordval/sätt att skämta/tilltalsval. Om man har så dåligt självförtroende att man ständigt måste hävda sin rätt att säga, göra och vara på ett visst sätt så bevisar man bara vilken liten människa man är.
Vuxna människor med självförtroende och självkännedom känner inte att de förlorar något på att anpassa ordval eller beteende efter situationen. Tvärtom.
Och huruvida folk är homo, bi, hetero, poly eller vad tusen de nu vill så länge det handlar om myndiga vuxna struntar jag i. Har aldrig ens tänkt tanken att andra funderar över vad jag gör i sängen. Jag har inte för vana att föreställa mig vänner, kollegor eller tillfälliga bekantskaper i sängen. Av den anledningen struntar jag i deras böjelser. Jag brukar inte heller höra mig för om folk föredrar vaniljsex, bondage, S/M eller orgier för det har ingen betydelse för mig när jag umgås med dem.
Jag har inget att vinna på att, bara för att visa min ståndpunkt, såra andra.