Inlägg från: Progressiv |Visa alla inlägg
  • Progressiv

Förbjudna åsikter...

Anonym (a) skrev 2016-03-26 10:58:42 följande:

Säger man det ändå gör man det ju med flit, medveten för att såra och kränka och DET är verkligen ingen trevlig egenskap.

Hört talas om "taktlöshet"?
  • Progressiv
    Anonym (Kim) skrev 2016-03-27 11:34:52 följande:

Det är ingen fördom att äcklas av att två personer av samma kön har sexuella aktiviteter med varandra.

Varför äcklas du inte av heterosexuellt sex?
  • Progressiv
    Anonym (Kim) skrev 2016-03-27 09:57:16 följande:

"Han är neger", ja han är ju det.

Fast nu är det 2000-talets Sverige, och inte antikens Rom - varför då inte bara använda svenska ord istället för latinska?
  • Progressiv
    Anonym (Johanna) skrev 2016-03-27 10:10:58 följande:

Annars är minsann rasist, homofob, nazist, islamofob (vilket jag inte anser vara en korrekt term apropå tycka saker) eller vad som nu bäst passar i sammanhanget.

Fast att tycka att någon är rasist och homofob är ju också det en åsikt - så vad vill du komma till?
  • Progressiv
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-28 10:05:40 följande:

Att jag tycker att "du" är fullkomligt dum i huvudet som säger "homosexuella borde inte få kyssas offentligt" och att jag påpekar detta innebär inte att du inte får säga det. Det innebär bara att min reaktion på dina uttalanden också skyddas av samma rätt som själva uttalandet.

• Progressiv
    tobbe01 skrev 2016-03-28 10:37:10 följande:

Här på FL och IRL så är det ju så att om en tycker si och en annan så, så kan man diskutera tills helvetet fryser till is utan att komma till ngn slags..........ja inte vet jag...enighet?

Fast man skapar väl inte vänskapsband med människor på Familjeliv om man snabbt uttrycker åsikter gemene medlem finner direkt vidriga?
  • Progressiv
    Palestrina skrev 2016-04-08 09:07:03 följande:

Det är inte meningen att man ska nå enighet.

Nej, men det vore sannerligen bra.
Svar på tråden Förbjudna åsikter...