Hur vanligt är det att man ser antydan till för nacke på vul och det visar sig stämma vid närmare koll?
Hej!
Jag har många missfall bakom mig hela tre stycken och ett utomkvedes är nu gravid igen och har äntligen gått in i vecka 12.
Fick den 15 februari en stört blödning och åkte in akut allt bra med bebis och vid vidare koll två gånger vul och bebis har växt och hjärtat har slagit.
Igår fick jag en störtblödning igen och åkte in akut fortfarande bra med bebis och hela 5,8 cm lång och hjärtat slog. Jätte glad åkte jag hem för att få nästa chock.
Läkaren hade tittat på bilderna och konsulterat med en kollega och de tyckte att nacken såg lite stor ut på bebis och ville fråga om jag ville göra ytterligare fosterdiagnostik vilket vi gick med på men är nu jätte orolig att det verkligen är så att min efterlängtade bebis har något fel.
Den var väldigt aktiv och läkaren sa att det ändras mycket på bebisen i hur den växer och deras vanliga ultraljud visar ibland lite onödigt mycket och att det mycket väl inte behöver betyda att det är något fel.
Dessutom enligt längden på bebisen så skulle det motsvara 12+4 men då jag blev tillbaka flyttad vid första störtblödningen så har jag bara blivit framflyttad sedan dess hela 4 dagar och enligt de beräkningarna skulle jag vara i 11+1 igår men enligt längden på bebis så låter 12+4 mer riktigt med när jag hande senaste mens vilket var 1 januari.
Kan det vara så att jag är i vecka 13 i alla fall och nacken blir väl större i och med att bebis växer i magen?
Jag vill bara att någon ska lugna mig.