Varför valde ni att inte amma? Delade ni på matningen?
Jag ville amma och försökte
Men mitt barn hade ett dåligt grepp, trots att jag frågade om det varje gång så har ingen ens tittat honom i munnen utan bara avfärdat det med att allt är okej..
Jag fick förlossningsdepression men fick ingen hjälp, tjatade inte heller för ville mest bli lämnad ifred efter en traumatisk förlossning och lång återhämtning
Mitt barn hade även vissa problem med gaser, troligen för att det dåliga greppet gjorde att han svalde mycket luft vid amningen, så han skrek mycket
Jag vågade inte amma offentligt och kände mig isolerad.. bvc sa bara okej och erbjöd ingen hjälp, runt om mig fick jag rådet att bara ge flaska..
Mängden mjölk var dock aldrig nåt problem.
Vid 4 veckor gav vi flaska första gången, barnet ville först inte men lärde sig snabbt att maten kom snabbare och lättare genom flaskan
Sen blev de bara oftare och oftare flaskan, hen fick lite mindre problem med magen, vid 7 veckor började hen vägra amning, vid 8 veckor fick vi till en sista perfekt amning, sen aldrig igen
Pumpade ut och gav 1 vecka till men mjölken sinade snabbt när hen inte ammade
Sörjer att det inte blev som jag ville, även om det blev bra ändå
Dock stämde det aldrig att pappan och jag kunde dela på matningen!
Hen ville fortfarande att jag skulle mata mest och bara jag dög vid nattning, pappan fick bara mata när hen var pigg och glad
Inte förren hen var 10 månader tilläts pappan natta själv
Det var stundtals jobbigt men mest bra, för vi knöt an väldigt starkt så och pappan och hen har en bra relation också som dom skapade under andra stunder.
Nästa gång vill jag amma mycket längre!
Om vi ger tillägg med flaska så vill jag vänta mycket längre än vad vi gjorde och ha en bättre pump.