• Anonym (jepp)

kan han få uppehållstillstånd trots skyddat boende ?

Anonym (barnets bästa) skrev 2016-03-27 22:51:18 följande:

Han kommer få stanna pga anknytning till sitt barn. Barnet har rätt till sin pappa. Umgänge eller ej spelar ingen roll.

• Anonym (jepp)
    Anonym (orolig) skrev 2016-05-08 12:29:58 följande:
     Nu har vi hunnit så långt som ett besök hos familjerätten för vårdnads och umgängesutredningen och det känns som han lyckats manipulerat dom. Trots att han i januari blev ombedd av domaren att skaffa ett ombud och inkomma med yrkande på umgänge så har han nu i maj fortfarande inte gjort det,trots att socialtjänsten och familjerätten har givit honom kontaktuppgifter till rättshjälpen. Han säger till familjerätten att han är villig att gå på samarbetssamtal med mig men jag vill ju inte ens se honom.Familjerätten ifrågasätter varför inget umgänge har kommit igång ännu mellan dom,men det är ju inte jag som ska se till att det blir av utan han som ska inkomma med yrkande på umgänge till tingsrätten.Visst,jag skulle väl kunna ansöka om att starta umgänget och ha med umgängesstöd men varför ska jag servera allt till honom för ? Jag har aldrig sagt till honom att han inte får träffa vårat barn men dock har jag sagt att det måste finnas en kontaktperson med.
    Huruvida kan han ha lyckats manipulera dem? 
  • Anonym (jepp)
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-27 22:51:36 följande:
    Jo tack så mycket. Ganska onödig kommentar men jag förstår vad du menar. 

Det var ju knappast med muttan jag tänkte med när jag träffade denna man som behandlade mig som en drottning och då menar jag verkligen drottning. Jag behövde inte lyfta en hand hemma för han gjorde allt.När jag kom hem från jobbet var det städat,tvättat och maten var framdukad,sen masserade han mig. Men tyvärr så ändrade han sig så fort jag var gravid och vi hade gift oss samt när han lämnat in ansökan till migrationsverket!
    .......och sedan blev allting helt annorlunda? Vet du ts, innan du skaffa nästa barn med dessa exotiska män, skaffa dig en utbildning resp. googla åtminstone innan du sära dina ben för nästa solbrända karl som är så snäll mot dig.
Svar på tråden kan han få uppehållstillstånd trots skyddat boende ?