• Äldre 27 Mar 23:06
    1401 visningar
    1 svar
    1
    1401

    FPIES någon fler?

    Hej vi har precis fått en diagnos på våran 1 åring efter att ha kämpat i 7månader ca. Men nått vi trott va en vanlig allergi.

    Det finns väldigt lite information om just FPIES så skulle gärna vilja höra om fler kämpar med det bland när och kära eller om nån har gjort de tidigare.

    Jag har även startat en grupp på FB (FPIES Sverige) gå gärna in och dela den så vi kan dela informationen, erfarenheter, lösningar och solskenshistorier.

    Jag har typ 1000 funderingar som nån kanske kan hjälpa mig med ????

  • Svar på tråden FPIES någon fler?
  • Äldre 8 May 12:38
    #1

    Hej!


    Vi misstänker att vår dotter på 6 månader har fpies. Precis som du skriver har jag 1000 funderingar...


    Vi ska på allergiutredning på onsdag men jag är redan rätt säker på att det är detta hon har. Hon kräks upp allt maginnehåll + galla ganska exakt 2 timmar efter hon ätit. Hittills är det banan och bovete/qinoagröt hon reagerat på. Hon blir även väldigt slemmig. Det är lite så jag märker att det är på gång och först när hon slutar rossla, slutar hon spy. Det har varit lite olika hur påverkad hon blivit. Första gången det hände blev hon riktigt slö och orkeslös. Sista gången det hände busade hon mellan kräkningarna.


    Har verkligen försökt hitta information på internet men inser att det är rätt bristfälligt... Det konstiga för oss är att hon kunnat äta både banan och gröt flera gånger innan hon tillslut reagerar på det. Hon reagerar sedan om hon får det igen.


    Hur har det varit för er?

Svar på tråden FPIES någon fler?