Missfall Långfredag
Fick missfall under långfredagen. Började med att jag inte haft några som helst tecken på att någon mens skulle komma och försenad var den. Tänkte inte alls så mycket på det. Sen i Tisdags så hade jag riktigt ont i magen emellanåt men sköt det åt sidan. Natten till Onsdag hade jag så pass mycket "mensvärk" att jag vaknade av det och trodde att den sena mensen skulle komma och samma sak natten till Torsdag så hade jag ännu mer ont. Fredag kom blödningen som jag insåg att var ett missfall... Klumpen med blod och "fostret" har fastnat i minnet. Vi har försökt få barn i sju månader nu så bakslaget känns och det tar riktigt hårt.
Igår fick jag riktigt ont längst ner i magen och det strålade ända till ryggen. Sambon var riktigt orolig och ville att vi skulle åka in på akuten och kolla upp det men vad tjänar det till egentligen? Dom gör ju inte så mycket i dagens sjukvård ändå. Tog en ipren och försökte sova och det gick till slut. Han har sovit oroligt hela natten och kollat till mig konstant och smärtan börjar komma tillbaka lite grann nu. Han är på sitt jobb nu och jag på mitt... Däremot har jag ett jobb där jag har tid att sitta och grubbla på det som hänt hela tiden. Funderar på vad jag hade kunnat göra annorlunda och kan inte heller komma bort från känslan att jag misslyckades att ge oss ett barn.Min förra graviditet gick hur bra som helst och jag önskar att det kunde göra det den här gången också men inte...
Sen har jag ju allt stöd från honom som jag behöver och han klandrar mig inte det minsta och han försöker trösta mig men kan som sagt inte komma bort från känslan av misslyckande...
Försöken kommer fortsätta och hoppas på bättre lycka nästa gång. Behövde bara skriva av mig lite grann bland fler som varit med om samma sak...