• Vanja

Missfall Långfredag

Vännen.. Vet att det känns tufft just nu men missfall är så extremt vanligt. Nu vet du ju iallafall att du kan bli gravid. Med lite tur så går det fort nu! Jag har haft två missfall på raken och är nu gravid igen, går in i v12 idag så förhoppningsvis ska det gå vägen den här gången. Men jag blev alltså gravid direkt efter missfallet båda gångerna, är som att jag blev gravid lättare efteråt. (vet inte alls om det stämmer men så känns det iaf.) Hoppas ni blir gravida snart igen och att ni får er efterlängtade lilla bebis snart.. <3 Lycka till och många kramar!

• Vanja

Min Gyn sa även att vi som får missfall ska va glada att vi har en kropp som fungerar som den ska och kan sortera bort det som inte är livsdugligt, finns dom vars kroppar inte gör det som får barn som "borde" blivit missfall. Hemskt låter det med det är alltså bebisar som kanske inte klarar av att leva ett dygn efter förlossningen. När det blir "rätt", förhoppningsvis nästa gång så ska du se att du får ett friskt och starkt syskon till ditt barn! <3

Svar på tråden Missfall Långfredag