Hur mycket aktiverar sig era 11-åringar själva?
Det är ju inte farligt att ha tråkigt. Tvärtom!
Men, jag undrar; har hon ens några vänner? Hon kanske inte har någon hon kan ringa.
Det är ju inte farligt att ha tråkigt. Tvärtom!
Men, jag undrar; har hon ens några vänner? Hon kanske inte har någon hon kan ringa.
Har ni frågat henne varför hon inte umgås med någon? Min son har alltid fått sysselsätta sig själv... Han har nästan aldrig vänner med hem... Helgerna då och då umgås han med någon... Jag har förklarat att ingen kommer och knackar på ens dörr, utan man måste själv ut i världen och hitta sina vänner... Det visade sig att han är nöjd med att vara ensam efter skolan, då han är så trött... Och han har vänner i skolan som vill umgås, men han tackar nej...
Det där hade jag också i åttanke... Men han trivs i skolan... Har själv hört när han säger nej när kompisar ringer osv... Han årkar helt enkelt inte umgås efter skolan... Det kan man iförsig förstå... När jag jobbar har jag ingen årk efter jobbet... Hem äta och legga sig på soffan ;)... Men förstår vad du menar och tror att många barn säkert underhåller saker... Det gäller ju att känna sitt barn och titta på dom små ledtrådarna. Skönt att det ordnade sig för din bror tillslut :)