• kalle

Blöjstorlek och sort

VAd svårt det är och veta när man ska byta till nästa storlek på blöja. När man handlar så köper man antingen 2 pack eller ekonomin (kupongerna gäller bara då!). Och så upptäcker man att man måste byta upp till nästa storlek men har 1 förpackning kvar. Ingen fara iof då vi har vänner som snart ska ha bebis. Men ändå. Libero är ju bra som skickar ut nästkommande storlek så man kan prova men ändå.
    Vad använder ni för blöjor? Ngn som har testat de olika blöjorna som finns på marknaden och jämfört? Bara lite kul och veta.

• Svar på tråden Blöjstorlek och sort
  • Bellis77

Hej!

Vi har haft jätte svårt med blöjor... Libero passade inte tjejen alls de läkte när hon både kissade och bajsade. Helt fel passform för henne, sedan var det pampers de fungerade så länge man satt på pass. Fick det gå längre än fem miuter så hade hon hela ryggen full med bajs. Vi har också provat Huggies men de fungerade inte under natten. Just nu använder vi Willys blöjer och de passar henne kanon! Äntligen!!! Hon är aldrig röd och de har inte läckt någon gång! Jag tycker de är suveräna!
    Det här med blöjor är en djungel. Vi har "lånat" olika sorter från kompisar om de har barn som använder en annan sort eller storlek. Bara för att se om de passar så slipper man gå och köpa "fel" blöjor.
    Lycka till!

• Mrs Boysenberry

När min dotter var bebis använde vi Pampers, för de sög upp löst bajs klart bäst. Nu kör vi med Libero, när vi får kuponger (varför inte spara pengar? ) men vi har nästan helt övergått till Willy's! De är jättebra och till skillnad från andra billiga märken så blir min dotter inte röd i rumpan av dom. På Willy's kostar dom 89:-/paket där Libero kostar 129:-/paket. Rätt stor skillnad, tycker jag.

Min dotter blir 2 år den 6 mars, väger ca 13 kg och nu har vi köpt stl. 11-25 kg (vanliga) och 12-18 kg (byxblöjor).

• Mrs Boysenberry

Bellis77 - kul med fler som gillar Willy's!

• verran76

hej
    jag har provat de mesta
    pampers aktiv fit helt klart bäst
    och även libero up & go
    men willys fy fan håller inte tort och konstiga
    och icas var så där
    vanliga libero är också bra
    men inte pamprs luktar illa och ingen resår i bak så
    skiten kan lätt rinna ut
    aktiv fit luktar inte och bra resår i spännet och resår i rygg
    så här tycker jag om blöjor min son är i dag 16 mån

mvh verran

• luddegos

Vi har testat pampers, libero och ICA´s blöjor. Libero eller pampers köper vi beroende vad vi har får rabattkupong. icas byxblöja testade vi, men jag tyckte att vi fick byta oftare och att min son ofta var fuktig när man bytt öven om det bara var ett par timmars mellanrum.

Tänkte jag skulle testa Lidl´s blöjor och Willys härnäst.

• verran76

nej willys usch betalar hellre mer och får en blöja av kvalitet
    willys hård och stora långa liksom vet inte hur jag ska förklara
    men det är ju bra att inte alla gillar lika blöjor
    mvh verran

• kalle

Ja vad det kan skilja. Alla är ju olika i tycke och smak. Det är väl tur att det finns så många olika blöjsorter och välja på. Vi har aldrig haft några problem med läckande blöjor. Använder för tillfället Libero mini. Vår dotter väger nu över 6 kg, 12 veckor. Funderar på och testa andra. Man kan ju passa på när man hittar billiga på kupong. Fast varför byta när de blöjor man har fungerar!!

• Mrs Boysenberry

Lidl's blöjor har jag hört ska vara rätt bra också. Min dotter är iofs på väg att bli blöjfri, så vi får testa vidare på nästa barn

• Mrs Boysenberry

kalle - "Fast varför byta när de blöjor man har fungerar!!" Jo, ifall man inte vill lägga ut onödigt mycket pengar på blöjor finns det billigare och bra alternativ. Jag känner att jag hellre lägger de pengarna på nåt roligare, förutsatt att man hittar en billig blöja som uppfyller ens krav!

• SuperSuf

Hej!

När Theodor föddes använde jag Libero för nyfödda på honom. Men jag gillade inte dom för de läckte alltid ut i sängen under natten. Han sov hela nätterna från födslen och de höll inte så länge. Så jag bytte över till Pampers och har kört på de för de mesta sen dess. Pampers baby dry håller upp till 12 timmar, så de var kanon om nätterna. Sen bytte jag över till Pampers Active fit eftersom de har resår och är lite smalare i grenen, bättre nu när han står och tar sig fram och så. De har jag använt mest. Nu köpte jag ifs Libero igen, men det var endast för att det var extrapris på dom, så nu har han precis fått på sig sin första Libero discovery. Får se hur de fungerar.
    Det är så himla olika med blöjor. En blöja som passar min son helt perfekt kan vara helt kass på ett annat barn..

• SuperSuf

Just det ja! Jag provade Änglamarks en gång, de var helt otroligt kassa! Läckte på en timme! Och Så har jag provat Willys, men de lämnade efter sig små geleklumpar mellan benen på Theodor och var svåra att få bort så dom gillande jag inte.

• Inka

Här funkar Willys blöjor klart bäst! Libero läckte hela tiden.
    Supersuf:
    Ja, ibland läcker willys blöjor absorberingsmaterial,små "kristaller" det är lite irriterande men tydligen helt ofarligt ialla fall! Jag har märkt att det oftast sker när man väntar mer än tre timmar med att byta blöja men min Wille bajsar så ofta att vi inte har det problemet längre

• Droppen

Jag använder icas blöjor till min dotter. Tycker att dom funkar kanon bra. Billigare än libero och pampers.

• Doriath

Vi har pampers active till vår tjej på natten och ibland på dagen, annars har vi vanliga pampers (baby dry tror jag de heter). Active är klart bäst tycker jag, men priset är något högt så vi försöker "dryga ut" med lite vanliga blöjor när vi har henne uppe på dagarna och man hör på en gång om det kommer något större i brallan.

Man får testa sig fram helt enkelt. Barn är ju olika till formen precis som vuxna. Jag skulle önska man kunde köpa något slags "testpåse" med flera olika typer av blöjor i samma storlek så man visste vilken sort man skulle ha.

• SuperSuf

Doriath: Den idén var helt kanon! En blöja av varje sort i en påse! Det får vi uppfinna!!

• september 82

hej,de första 2 veckorna använde vi libro, sen bytte vi till pampers mini, våran son växte rätt bra i början så libro newborn passade inte lika bra efter det...Vi har fortfarande pamners mini, har köpt en storpack av libro discuvery 5-8 kg, som vi kommer testa sen när sonen blivit lite större...Jag väljer blöjer efter str...Han skulle kunna ha libros blöjor nu, men pampers mini är upp till 6 kg, så vi kommer nog använda dem 2-3 veckor till..

Svar på tråden Blöjstorlek och sort