• Mimmirose

ENBART Ni som har fött BÅDE vaginalt & med planerat snitt, vilket har ni föredragit?

Det planerade snittet är den förmodade anledningen till att min dotter fick syrebrist och nu utreds för autism..

Jag var jätteglad att jag skulle få ett planerat snitt (moderkaka som blockerade) för jag var jätte förlossningsrädd. Men det var ingen trevlig upplevelse. Barnet togs direkt ifrån oss och de var tvungen att suga upp fostervattnet i lungorna flera gånger. När vi blev hemskickade blev jag helt liggandes och kunde knappt umgås med mitt barn pga att jag inte fick belasta såret. 3 dagar efter hemfärd vaknar jag på natten att dottern är helt blå i ansiktet. Vi ringer ambulans och det visar sig att hon har kvar fostervatten i lungorna. De lyckas få igång hennes andning tack och lov.

På sjukhuset blev förklaringen att det är större risk för vatten i lungorna eftersom detta inte pressas ut naturligt som vid en vagibal förlossning.

De sa också att dottern inte verkade fått några men efter syrebristen men att vi skulle behöva göra kontroller..

Men jag ser ju själv nu vid 4 år att något inte är helt korrekt med henne... :(

Barn nr 2 trotsade jag förlossningstödslan och födde vaginalt. Och jag blev chockad över att smärtan inte var "värre". Hade ju blivit inmatad en massa rysliga historier, men det var inte alls hemskt.

Som sagt, aldrig mer snitt för mig om jag får välja..

Svar på tråden ENBART Ni som har fött BÅDE vaginalt & med planerat snitt, vilket har ni föredragit?