Inlägg från: Pillan84 |Visa alla inlägg
  • Pillan84

Första barnet - följas åt

Hejsan

Grattis till ditt pluss

Jag är lite längre gången v22(21+2) men pratar gärna :)

• Pillan84
    Fröken W skrev 2016-03-30 09:20:04 följande:

Tack detsamma!

Då har du hunnit varit på rul nu gissar jag? Jag har tid om drygt två veckor, sååå nervös och pirrig.

Ja har varit på Rul för drygt 2-3v sen. Men tyvärr fick vi inte veta kön. Allt annat såg bra ut så då släpper ju oron iaf

Jag lovar dig att ditt Rul kommer gå bra. Jag köpte mig en doppler i v11 ihopp om att lugna mina nerver fram till både kub o Rul
  • Pillan84
    Fröken W skrev 2016-03-30 12:06:49 följande:

Gud vad skönt att allt såg bra ut!

Jag och min sambo vet inte om vi vill veta kön, så länge allt ser bra ut så är jag nöjd.

Jag gjorde inget kub och har ångrat mig lite i efterhand. Mest för att det vore skönt att få det bekräftat att det faktiskt är något där. Det är ju liksom inget "proffs" som bekräftat graviditeten, de har ju bara gått på att jag sagt att jag fått positiva grav.test.

Jag vet iofs inte om de kan se något på de blodprover man lämnar vid inskrivningen men det är ingen som sagt något iaf.

Hade du och din sambo försökt länge innan ni blev gravida?

Vi tänkte att kön kan kvitta så länge allt annat ser bra ut. Vi har varit tillsammans i snart 5år och har inte använt skydd. Men hade ett missfall -14 så sen dess har vi väl försökt aktivt.

Åh men får man fråga varför du avstod kub om du blev erbjuden?

Jag gjorde det enbart att få se att det verkligen var nåt i magen och inte bara ett plus på en sticka.

Hur långt gången är du idag?
  • Pillan84
    Fröken W skrev 2016-03-31 12:03:12 följande:

Vad tråkigt med missfallet. Vilken vecka var du i då?

Alltså det var inte så att jag blev erbjuden kub, bm informerade om fosterdiagnostik och vi skulle ju få bekosta undersökningen själva ifall vi ville göra den. Vi valde att inte göra kub dels pga att vi båda är under 30 och dels för att vi inte visste vad vi skulle göra med resultatet om det var dåligt.

Dock kände jag ju som du att det vore skönt att få bekräftat att det faktiskt fanns något där inne. Nu har jag landat och insett att jo, något är det där inne. Det som oroar mig nu är ju att det inte ska synas någon hjärtaktivitet eller vara något annat fel vid rul om två veckor.

Idag går jag in i vecka 16.

Troligtvis var jag i v12, hade blåsan kvar när jag kom in. Vet bara att det gick fort att åka in på skrapning då jag svimmade ett antal gånger.

Aha då förstår jag att ni avstod kub men tror absolut att Rul kommer gå galant. Jag var grymt nervös jag med på vårt Rul
  • Pillan84
    Fröken W skrev 2016-03-31 15:46:30 följande:

Då hade ju graviditeten ändå kommit hyfsat långt, tufft att få mf då. Hade ni hunnit berätta för många om graviditeten? Hur mådde du efteråt?

Vissa verkar ju vilja försöka på en gång igen medan andra vill vänta.

Jag kommer ihåg att jag tänkte runt vecka 12 "om det här skiter sig nu så kommer jag bli så förbannad. Jag orkar inte med den här tröttheten igen." Även om man inte är säker efter vecka 12 så är det ju ändå en milstolpe och de första veckorna gick så långsamt.

Jag visste ju inte om graviditeten förns veckan innan typ. Inga som helst symtom. Var väl trött o loj efteråt o trött på blödningen.

Vi sa att tar det sig fort så gör det men icke. Men nu är vi i v21+4 så vi är glada

Ja kommer ihåg att jag tänkte något liknade denna gång
Svar på tråden Första barnet - följas åt