Fröken W skrev 2016-03-30 11:17:03 följande:
Jobbigt med foglossning. Är det borta nu?
Jag tycker att det är svårt att säga om jag mår bra eller dåligt :P Jag själv tycker att jag mår ganska bra. Men när jag pratar med vänner så tycker de att det låter som att jag mår ganska dåligt. Jag mår illa och kräks. Kräks gör jag inte varje dag, tidigare var det ett par gånger/vecka nu är det väl ungefär varannan vecka. Illamåendet finns lite grann i bakgrunden hela tiden men det är absolut hanterbart.
Nu är jag mest nervös inför ultraljudet om ett par veckor. Tankar som "tänk om det inte är något där", "de kanske inte hittar något hjärtljud" och "tänk om de ser att det är något fel med barnet". Nej fy, har känt mig ganska lugn någon vecka men nu kommer det tillbaka.
Hade du också dessa tankar inför rul?
Den är inte borta, den minskade drastiskt i samma veva som jag slutade jobba och har ju därefter kunnat anpassa mina rörelser, vila när det behövs osv, så då är det på en behaglig nivå! ???? har ju en tens-maskin och foglossningsbälte här hemma ifall jag tänkt göra något som jag vet att kroppen inte klarar av. Exv sitta mycket/böja mig mkt osv.
Att må illa och kräkas är ju väldigt vanligt i början av graviditeten men för de flesta så släpper det så småningom!
Att du mår som du gör tyder ju på att något finns där. Visst var jag nervös inför rul, man ville ju så mycket men där fick man alla svar! Helt ljuvligt var det. Fick se henne röra sig, suga på tummen osv! ???? För de flesta ser ju allt bra ut. Skulle något vara fel så får du tänka att ni får den hjälpen ni behöver i tid till skillnad om ni inte tittat! ????
Men försök att vara lugn, det är ju inget du kan påverka i huvudtaget!