• stilih

Hjälp att tyda test

Är det vanligt att det blir ett streck där vid kanten på testet? Alltså ska jag tolka detta som ett negativt test?

• Svar på tråden Hjälp att tyda test
  • stilih

Sådär ser det ut när jag dragit bort övre lagret..

• stilih

Tänkte nästan det. Är så trött på den här skiten nu, dag 102 i min menscykel nu utan mens. Och man "ska inte tänka på det" så löser det sig men hur lätt är det när man längtar ihjäl sig efter en bebis. Skitliv.

• Pimpinellan
    stilih skrev 2016-03-29 19:23:04 följande:
    Tänkte nästan det. Är så trött på den här skiten nu, dag 102 i min menscykel nu utan mens. Och man "ska inte tänka på det" så löser det sig men hur lätt är det när man längtar ihjäl sig efter en bebis. Skitliv.
    Gå till privat gynekolog och gör VUL så ser du vad felet är. Det finns ju medicin för att framkalla mens.
  • stilih

Får väl göra det. Men om vi fortsätter ha regelbundet oskyddat sex, kan det då vara så att jag blir gravid och aldrig får tillbaka mensen, eller måste jag få en mens innan jag kan bli gravid?

• SaraVandelay
    stilih skrev 2016-03-31 09:04:39 följande:

Får väl göra det. Men om vi fortsätter ha regelbundet oskyddat sex, kan det då vara så att jag blir gravid och aldrig får tillbaka mensen, eller måste jag få en mens innan jag kan bli gravid?

Du behöver inte få mens innan för att kunna bli gravid. Mens uppkommer efter ägglossning men då din cykel är så lång kanske det ändå är bra att kolla upp och kanske försöka framkalla mer konsekventa cykler. Lycka till
  • stilih

Fast min cykel har varit regelbunden innan, tänkte vänta tills det gått 6 månader ifall jag varken blir gravid eller får tillbaka mensen.

Har haft en period nu ett tag när det känts meningslöst att ha sex för att det ändå inte blir nån bebis. Och ja, vi har alltid haft sex regelbundet ändå så det har bara varit dumma tankar från min sida, men tack vare ditt svar att man kan bli gravid ändå så ska jag verkligen jobba på att få tillbaka vårt gamla sexliv!

• Pimpinellan

Det krävs ju att du får en äl vilket är mycket ovanligt när det gått så lång tid så just därför tycker jag nog du ska gå redan nu för att få en mens och rensa ut allt gammalt och sen börja om.  Slemhinnan är ju jättegammal. Kanske ta lite prover också för att gå från regelbunden mens till totalstopp är inte riktigt normalt.

• stilih

Okej, men vart ska jag ringa då? Kvinnohälsan sa bara att det inte var farligt att inte få nån mens, så dom ville inte boka in en tid för undersökning :/

• Pimpinellan
    stilih skrev 2016-03-31 22:22:52 följande:
    Okej, men vart ska jag ringa då? Kvinnohälsan sa bara att det inte var farligt att inte få nån mens, så dom ville inte boka in en tid för undersökning :/
    Privat gynläkare är ju alltid bäst. Det är inte farligt en lite kortare period, men i längden bör man ha mens. Och vill man ha barn är det ett måste.
Svar på tråden Hjälp att tyda test