• stilih

Hjälp att tyda test

Är det vanligt att det blir ett streck där vid kanten på testet? Alltså ska jag tolka detta som ett negativt test?

• Svar på tråden Hjälp att tyda test
  • stilih

Ett "testa tidigt" från idag. Jag ser absolut ett svaaaaaagt streck men det är ju knappt att man vet om det är ljuset som luras. Ska ta ett nytt om en vecka tänkte jag. Ser nån något?

• stilih

Annan bild. Syntes lite mer i verkligheten, men det är som sagt extremt vagt.

• frestelsen

Tycker absolut att jag ser något på de senaste. Köp ett digitalt clearblue de mäter från samma:)

• stilih

Kul, tänkte att jag var den enda som såg:) Beställde en hel drös med tester som borde komma på tisdag. Än så länge vågar jag inte hoppas på nåt :(

• Videungen
    stilih skrev 2016-04-10 09:56:40 följande:

Annan bild. Syntes lite mer i verkligheten, men det är som sagt extremt vagt. 

Jag ser! Men väldigt svagt... Testade att dra upp kontrasten rejält på bilden och då såg man tydligt :) Dock vet jag inte om det kan vara så även om det är neg... Hoppas du får ett tydligare plus nästa gång och att det blir ett plus :)
  • stilih

Läste nånstans att ett plus alltid är ett plus, men kanske inte gäller när det är så svagt?

• TantMedKratta

Är du gravid så är du ju det. Du blir inte mer gravid eller mindre gravid pga ditt test. Men finns inget plus så finns det inte. Vänta ett par dagar och testa igen. Ett säkert test ska man inte behöva ändra ljusstyrka på eller fixa och trixa med. Jag skulle inte känna mig säker före jag ser ett klart och tydligt plus alt. ordet gravid på ett digitalt test.

• stilih

Nepp det är jag mycket väl medveten om men man får väl ändå spekulera i huruvida testet är positivt eller negativt? Med tanke på att jag testade så pass tidigt efter samlag dessutom är det ju klart att testet är otydligt. Skrev ju också att jag inte tar det som ett positivt test innan jag testat igen.

• stilih

Och anledningen till att jag ens testade var för att jag igår kände mig jätteillamående på morgonen, det gick över men har sen dess haft molvärk i "tjejmagen". Har ju ingen aning om när/om jag ens har äl. Gjorde ett vanligt test nu men det var negativt. Är väl för tidigt skulle jag tro. Men det blev en prick och ett streck åt "fel håll". Färgrester?

Svar på tråden Hjälp att tyda test