Normal utveckling 5 månaders
Hej alla. Jag har två barn som är väldigt olika varandra. Jag tror att första barnet var väldigt tidigt med alls. Mitt andra barn kanske är väldigt sent?
Hon slog i huvudet hårt när hon var två månader... Det gör att jag oroar mig lite extra kanske.
Hon blir 5 månader idag.
Hon pratar lite. Det är inte ofta som hon jollrar. Hon gråter eller skriker nästan aldrig heller. Hon lärde sig att rulla från rygg till mage för ca en månad sen men hon gör det nästan aldrig. Hon hatar att ligga på mage och håller inte upp huvudet särskilt bra. Hon är ganska duktig på att sitta.
Hon spjärnar inte emot med benen om man håller upp henne. Första barnet kunde nästan stå själv från födseln. Är det nån reflex som hon saknar?
Hon kan kontrollera sina fingrar jättebra och vrider och vänder på leksaker och plockar upp nya osv. Det är hennes stora intresse. Hon älskar att ligga själv och pyssla med leksaker. Kanske jag har låtit henne vara för mycket själv?
Jag kan inte fråga bvc för dom ger bara knäppa råd. Vad tror ni... verkar något vara fel? Är hon jättesen för att nyss ha fyllt 5 månader?
Första barnet rullade, ålade, jollrade, hade starka ben, stark nacke, satt bra, kunde äta med sked och få in den själv i munnen osv när jag tittar på videos från när hon var i samma ålder.
Har jag gjort något fel...