• Anonym (helängtan)

Vill flytta "hem" igen men sambon har två barn sedan tidigare.

Jag och min sambo träffades för 9 år sedan.. Jag kommer inte härifrån men det gör han. Sambon har två barn sedan ett tidigare förhållande och vi har även två gemensamma. 
    Dom senaste åren har min "hemlängtan" exalterat och jag trivs inte där vi bor. Mina barn älskar orten där mina förälder bor och jag kommer ifrån. 

Jag vet även att min sambo gillar orten jag kommer ifrån.. Fel av mig att fråga om han vill att vi flyttar dit? 40 mil ifrån hans äldre barn.

• Svar på tråden Vill flytta "hem" igen men sambon har två barn sedan tidigare.
  • Carambolan

Fråga kan du såklart göra.

• BioBonus

Klart att du kan fråga, men du får vara beredd på att få ett nej. Och då får du bestämma om du vill bo kvar eller flytta ensam.  Och väljer du att flytta ensam så är det inte säkert att du får era gemensamma barn med dig till nya orten. Men är du beredd att bo 40 mil från dina barn så är det ju inga problem.

• Anonym (inte ett ja.)

Fråga kan du men förvänta dig inte ett ja.

• Påven Johanna

Jag har svårt att förstå varför någon skulle vilja ställa den människa de lever tillsammans med inför ett sådant val. Hur gamla är alla barnen? Du skriver hans äldre barn, är de utflyttade vuxna eller vad rör det sig om för åldrar? 

För övrigt tror jag du menar att din hemlängtan har eskalerat. 

• Anonym (helängtan)
    Påven Johanna skrev 2016-03-30 16:33:39 följande:

Jag har svårt att förstå varför någon skulle vilja ställa den människa de lever tillsammans med inför ett sådant val. Hur gamla är alla barnen? Du skriver hans äldre barn, är de utflyttade vuxna eller vad rör det sig om för åldrar? 

För övrigt tror jag du menar att din hemlängtan har eskalerat. 

Hans äldre barn är 14 år och 11 år och den äldsta bor inte hos oss från ett halvår sen 
  • Anonym (Z)
    Anonym (helängtan) skrev 2016-03-30 16:49:15 följande:
    Hans äldre barn är 14 år och 11 år och den äldsta bor inte hos oss från ett halvår sen 
    Innan du ställer honom frågan så kan du fundera på om du skulle kunna flytta 40 mil från dina barn för det är det du kommer fråga din man om att göra. En 14 och 11 åring har ett stort behov av att ha tillgång till sin pappa och 40 mil kan innebära stora problem för det....
  • Anonym (L)
    Anonym (helängtan) skrev 2016-03-30 16:49:15 följande:

Det är inte så värst gammalt. Hade de gått i gymnasiet båda två så hade jag förstått att du övervägt flytt, men en elvaåring är inte stor alls. Bäst att ha pappa på nära håll då! Jag tycker gott att du kan berätta att du har hemlängtan, alltså vad du känner. Men föreslå inte att flytta!
  • Anonym (.)

Hur gamla är era gemensamma barn? Skall man flytta är det viktigt att tänka på hur det påverkar barnen.
    Det bästa vore om du kunde stå ut åtminstonde 5 år till, så att äldsta barnet hunnit bli 18 och yngsta börjat gymnasiet.

• Anonym (.)

Hur mycket kontakt har han med äldsta barnet? Bor det hos er ibland? Hur bor andra barnet? Varannan vecka?

• Ess
    Anonym (.) skrev 2016-03-30 18:01:44 följande:

Hur gamla är era gemensamma barn? Skall man flytta är det viktigt att tänka på hur det påverkar barnen.
    Det bästa vore om du kunde stå ut åtminstonde 5 år till, så att äldsta barnet hunnit bli 18 och yngsta börjat gymnasiet.

Jag håller med dig, har ts stått ut i 9 år så kan hon nog stå ut i några år till. Men hon kan ju börja ta upp ämnet redan nu, och säga att hon vill flytta så småningom och kolla hur han ställer sig till det.
Svar på tråden Vill flytta "hem" igen men sambon har två barn sedan tidigare.