• Anonym (Bidrag)

Jag vill leva på bidrag hela livet, hur får jag ut mest pengar skattepengar från svenska samhället?

Jag vill leva på bidrag hela livet, hur får jag ut mest pengar skattepengar från svenska samhället?

Är det maximala att man kan få 6500 i aktivitetsersättning sedan 5000 för bostadstillägg per månad netto?

Jag vill gärna ha ännu mer pengar, hur fixar man det utan att behöva jobba för det? 

• Svar på tråden Jag vill leva på bidrag hela livet, hur får jag ut mest pengar skattepengar från svenska samhället?
  • NästanSvensson

Vilka storslagna mål du har med livet. Låter verkligen jättekul!

Skaffa många barn så får du mycket barnbidrag plus extra pengar från Soc.

Se till att du får minst ett barn som är funktionshindrat så kan du få pengar från fk.

Rök massor så kan du suga ut samhället på extra mycket pengar i form av dyra cancerbehandlingar.

• Anonym (Hahaha)

Du är rolig du ! Eller så har du så tråkigt så du vill provocera någon som är tillräckligt dum för att gå på denna tråd.

• Anonym

"Jag vill gärna ha ännu mer pengar, hur fixar man det utan att behöva jobba för det? "

Se till att du blir politiker, toppdirektör eller något. Då får du in mycket mer pengar än du behöver jobba för.

• Anonym (Bidrag)
    Anonym (Hahaha) skrev 2016-03-30 18:59:29 följande:

Du är rolig du ! Eller så har du så tråkigt så du vill provocera någon som är tillräckligt dum för att gå på denna tråd.

Varför skulle jag trolla? Jag hade förut ett jobb där jag tjänade ungefär 15000 brutto, jag fick ut ungefär lika mycket netto som då jag nu går på bidrag med 11.500 netto.

Varför ska man då jobba? Det är ju bara idiotiskt
  • Anonym (Bidrag)
    nevermind skrev 2016-03-30 19:36:21 följande:

Skaffa en massa barn.

Att få barn är härlig på sitt sätt, att se sig själv i någon annan osv... Men det är så jävla jobbigt att ha barn så jag kommer inte orka i 20 år, tyvärr.
  • Anonym (??)

Bostadstillägg? Det får väl bara nyanlända?

Jag får bara 3400 kr som max ifrån Försäkringskassan i bostadsbidrag.

Något aktivitetstöd har jag aldrig heller fått

• Aniiee

Handikappersättning kan du kanske få, kanske. 

Only in the Bible could a man stand next to a naked woman and be tempted by a piece of fruit
  • Aniiee
    Anonym (??) skrev 2016-03-30 20:22:57 följande:

Bostadstillägg? Det får väl bara nyanlända?

Jag får bara 3400 kr som max ifrån Försäkringskassan i bostadsbidrag.

Något aktivitetstöd har jag aldrig heller fått

TS skriver aktivitetsersätnting, vilket inte är samma sak som aktivitetsstöd. Aktivitetsersättning får man om man har en funktionsnedsättning som gör att man inte kan arbeta, om man är under 30. Till det kan man få bostadstillägg upp till 93% av 5000 kr, som inte är vad nyanlända får, de får boendetillägg (vilket även svenskar i vissa sitationer kan få). Varken bostastillägg eller boendetillägg är bostadsbidrag,
    Only in the Bible could a man stand next to a naked woman and be tempted by a piece of fruit
  • Anonym (??)
    Aniiee skrev 2016-03-30 20:29:54 följande:

TS skriver aktivitetsersätnting, vilket inte är samma sak som aktivitetsstöd. Aktivitetsersättning får man om man har en funktionsnedsättning som gör att man inte kan arbeta, om man är under 30. Till det kan man få bostadstillägg upp till 93% av 5000 kr, som inte är vad nyanlända får, de får boendetillägg (vilket även svenskar i vissa sitationer kan få). Varken bostastillägg eller boendetillägg är bostadsbidrag,

Jaha. Synd man är för "frisk" då...

Vad kan man få som 30+ då om man ej kan arbeta?
Svar på tråden Jag vill leva på bidrag hela livet, hur får jag ut mest pengar skattepengar från svenska samhället?