• Sali2015

RMC Malmö 2015

Hej tjejer

Jag är mitt uppe i att lämna blodprov osv till RMC i Malmö för att påbörja utredning och se om vi behöver någon hjälp. Försökt bli gravida i 11 månader utan någon tur så vi tänker att vi gärna kollar så att allt står rätt till. Har en oerhörd längtan efter en liten. Någon mer som går eller har gått på RMC och vill dela denna resa med mig?

• Svar på tråden RMC Malmö 2015
  • Sali2015

Hej :) hundra år sedan känns det som.

Men vi gick utredningen som visade att mannen inte hade några spermier alls av oklar anledning. Sedan nu i maj tog de ett sista spermtest innan inbokning för punktion där man går in i testikeln och letar efter spermier. Och där visade att han hade spermier, fullt livliga dessutom. 

förra veckan var vi på besök där de gav resultatet och sa att nu finns där spermier så ni kan egentligen räkna med att ni inte försökt bli gravida sen 2015 då han skjutit blankt. Så nu ville de ge oss ett år till från nu, då de vet att det finns spermier. Skulle de trots allt inte gå är vi välkomna tillbaka om ett år och då är vi färdigutredda och kan få insats igen. Så nu känner man sig som i början med ältest osv. Har mens just nu så nu blir första riktiga försöket sedan vi fick veta att där finns simmare :)

Svar på tråden RMC Malmö 2015