Sent tal tvååring
Jag vet att det finns hur många sent tal-trådar som helst, men jag oroar mig så mycket för min son!
Han är 2 år och 4 månader, kan ca 60 ord, inga meningar som jag har hört. Säger en del ord från pekboken om man pekar ut dem, kan alla djurläten etc. Han förstår mer än vad han säger, men jag skulle definitivt inte säga att han förstår "allt" som jag hör vissa säga om sina barn. Han lyssnar när man man ropar på honom, förstår kommandon som sitt ner, sluta etc. Han förstår om man frågar om han vill gå ut, bada och liknande. Gör inte saker som hämta skorna, hämta bollen och liknande, han antingen ignorerar en eller blir arg.
Socialt tycker jag att han verkar normal, han är intresserad av andra vuxna och barn, vill leka med andra barn, försöker ge nappen till bebisar etc. Han lyssnar alltid till sitt namn, har bra ögonkontakt, jag tycker egentligen inte att han har några tecken på autism eller liknande, förutom då det sena språket och kanske att han inte gör saker som till exempel hämtar skorna.
Har varit hos logopeden en gång för två månader sen. Han tyckte att hans beteende och samspel verkade normala, men med en mild språkförsening. Ska dit igen i juli.
Har någon annan liknande erfarenheter? Hur gick det för era barn? Jag försöker att tänka positivt, men tycker det känns så jobbigt när andra barn i hans ålder kan föra en konversation och när jag ser barn mycket yngre än honom med betydligt bättre tal :(