• emjh

Någon som varit med om att dom sagt fel datum på rul

Jag blev ganska ordentligt framflyttad, från 16 till 27 maj. Men det kan inte stämma. Jag vet att sista mens var 15/8 och jag hade ÄL 25/8. Utifrån ÄL hade jag beräknat 16/5. 

27 maj skulle innebära att jag hade ÄL 5/9. Det stämmer inte alls, jag plussade nämligen 3/9 (på ÄL+9). 

Lite irriterande att det står fel i alla papper och att jag ligger mkt högre på sf-måtten nu mot mina tidigare barn. Jag har två barn redan och båda var ganska små när de föddes så jag tror helt enkelt att även denna bara är liten. Mina systrar har också fått små barn. 
  • emjh

Som jag ser det är det ingen idé att säga emot, för sjukvården är det UL-datumet som gäller så jag håller mig till 27 maj när det gäller det officiella (sjukvård, f-kassa osv) men till 16 maj privat. 

Så i ditt fall skulle jag säga den vecka som du fick på ditt UL eftersom det är vad som står i din journal. 

När jag har försökt argumentera för min sak har jag bara mötts av frågetecken och ingen har gått in något mer på det, vilket gör mig lite irriterad. 

• emjh
    Malla1 skrev 2016-04-03 10:14:24 följande:

Okej, ja spelar ju ingen roll, bebisen kommer ju ändå när den kommer. Har nu fått bruna flytningar och mer molande värk så jag ska ringa fl idag och be att få komma in på kontroll

Spännande, lycka till! :)
Svar på tråden Någon som varit med om att dom sagt fel datum på rul