• Fuckitmk

Häktad pojkvän

Hej!

Börjar med att skriva att jag inte vet vilken kategori detta ska vara i!

Min pojkvän sitter häktad och jag vet inte var han kommer få avtjäna sitt straff, polisen hämtade honom i måndags.

Han hade fotboja men försov sig för många gånger därför ska han sitta inne.

Han var lyst över helgen och som sagt hämtade polisen honom i måndags.

Finns det någon som sitter i samma sits som är insatta i hur allt fungerar som jag kan prata och bolla lite med? Hade varit skönt!

Har inte hört något från honom så vet inte vad som händer. Pratade med häktet och de sa att han är den som styr vilka han vill ha kontakt med och att jag inte kan styra det alls.

• Svar på tråden Häktad pojkvän
  • Anonym (V)

Herregud. Hoppas han tycker det var värt det, att försova sig för att sitta inne. Vilken stjärna du hittat. Nåja, du ställer ingen specifik fråga så det blir svårt att svara konkret.

• Långbenopluto
    Fuckitmk skrev 2016-04-01 02:50:38 följande:

Ditt svar är helt onödigt!

Inte var det svaret onödigt, du behöver uppenbarligen ett brutalt uppvaknande!
  • Kjell2

Om han är dömd för något och får avtjäna straffet med fotboja och har misskött det är risken stor att det istället blir anstallt resten av strafftiden

• Anonym (Nyfiken)
    Kjell2 skrev 2016-04-01 15:12:24 följande:

Om han är dömd för något och får avtjäna straffet med fotboja och har misskött det är risken stor att det istället blir anstallt resten av strafftiden

Blir det t.o.m så att han får sitta sista tredjedelen av straffet menar du?

Ts: Hur långt straff fick han och hur länge har han haft boja?

Jag är inte säker men jag tror att han får höra av sig till dig när han blivit placerad på anstalt.

Hade varit klokt om han inställt sig självmant istället för att bli lyst och hämtad av polis. Då hade du dessutom vetat var han är idag.

Hoppas det går bra för er båda!
  • Kjell2
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-04-01 15:23:46 följande:

Vet inte, lär visa sig.
  • Fuckitmk
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-04-01 15:23:46 följande:

Ts: Hur långt straff fick han och hur länge har han haft boja?

Jag är inte säker men jag tror att han får höra av sig till dig när han blivit placerad på anstalt.

Hade varit klokt om han inställt sig självmant istället för att bli lyst och hämtad av polis. Då hade du dessutom vetat var han är idag.

Hoppas det går bra för er båda!

Jag räknar helt med att han kommer få avtjäna sista tredjedelen av straffet med eftersom att han misskött sig! Känns intr som att dr ser mellan fingrarna på detta för att han "bara" har försovit sig.

Han fick 4 månader. Och har haft boja lite mer än en månad.

Ja jag sa det till honom med men han var rädd som fan, och tja det är ju han som styr över sitt liv och får ta konsekvenserna för detta :)

Tusen tack för ett trevligt svar!
  • Anonym (B)

Du skrev fel va? 
    I trådstarten.
    Du menar din fd. pojkvän sitter häktad, kom igen nu.
    Vad fan ska du med en sån loser till, risken är ju stor att han drar med sig dig i sin misär. 
    Släpp honom och var med någon vettig istället. 

• Anonym (Kl)

Nej, man avtjänar inte den sista tredjedelen pga en bruten boja.

Svar på tråden Häktad pojkvän