Inlägg från: Dessie |Visa alla inlägg
  • Dessie

EnköpingsTråden Del4!!!

Här är lilla jag oxå

• Dessie

Hälla: kom hit med några semlor på stört *fnissar*

• Dessie

Hälla: *blääää på dig*
    Men jag har redan ätit några semlor. På Tammefors har de semlor UTAN mandelmassa (lilla jag är ju allergisk).

• Dessie

tesslita: har kollat alla bebiskläder nu. En lila body är allt jag har i strl. 50. Har hittat mer i 50/56, 62.
    Blir en hel pappakasse som du kan få för 50 kr om du vill.

• Dessie

GladaVirre: vi ska INTE ha fler barn eftersom jag blev allvarligt sjuk båda graviditeterna + att det höll på att bli "tack o hej" för mig när Linnea föddes.
    Doktorn på spec-BB sa att de kan inte förbjuda oss att skaffa fler barn men de kan däremot råda oss att inte göra det.

tesslita: jodå, såklart att du får kolla på kläderna innan du bestämmer dig *ler*

• Dessie

tesslita: som sagt, vi har ju 2 jättefina barn och en av varje *mammas & pappas älsklingar*
    Och vi hade sagt från början att det räcker med 2 barn.
    Men man kan ändå inte låta bli att önska *ler*

• Dessie

GladaVirre: precis, man ska vara glad över det man har.

Det där med små barn som sitter ensam i bilen - jag tror att det var i somras (sommar -05) som jag läste i Aftonbladet om nåt litet barn som var ensam i bilen medan föräldrarna shoppade på stormarknaden.
    Det var typ 30 grade varmt ute och det blir ju hett i bilen. Föräldrarna var borta 30 minuter.

• Dessie

I lördags var Nicklas på kalas hos en kompis som går i samma dagmammegrupp (fast hos en annan dagmamma).
    Pojken fyllde 6 år och det var bara dom "stora" barnen som var bjudna, d.v.s de som fyller 6 i år.
    Det var första ggn Nicklas var på kalas UTAN mamma & pappa, så i fredags kväll när han skulle sova var han så nervös så att han inte kunde somna och så grät han en skvätt.
    Stackars mammas lilla pojke.

• Dessie

GladaVirre: Nicklas grät lite bara för att han var så nervös för att han skulle gå på kalas ENSAM UTAN mamma & pappa för 1:a ggn.
    Min mamma jobbar oxå på Pomona, i köket.

• Dessie

GladaVirre: jo, Nicklas var jättestolt när vi hämtade honom efter kalaset i lördags. Dom hade spelat bowling oxå.

Svar på tråden EnköpingsTråden Del4!!!