Inlägg från: pärlglans |Visa alla inlägg
  • pärlglans

Olika "raser" i relation?

Undrar lite vad svaren i den här tråden kommer att ge dig? Du tror inte att random afrikan/asiat/eskimå kommer att ta illa upp när de ser vissa av svaren?

• pärlglans
    Anonym (Bella) skrev 2016-04-02 11:37:34 följande:
    Det är i så fall inte min mening.
    Jag tänder inte på t ex rödhåriga heller.

Om FL anser att tråden skulle vara rasistisk, vilket den inte är enligt mig, så får de ta bort den.

Jag är seriös i min frågeställning.
    Det där med rödhåriga är inget bra argument, rödhåriga har inte varit/är inte förtryckta nämligen.

Men jo, för de personer du pekar ut är den här tråden rasistisk och jag förvånas över att den får så pass seriösa svar!
  • pärlglans
    Anonym (Bella) skrev 2016-04-02 13:24:23 följande:
    Tror du verkligen inte att rödhåriga inte fått fan för det?

Minns i skolan, en lång rödhårig kille som kallades för "Skyskrapan brinner". Rödhåriga tjejer som trakasserades och skojades om att det brann på loftet. Etc, etc.
    Ja, det är exakt samma sak som att mördas, lynchas etc enbart pga hudfärg. Drömmer
  • pärlglans
    Dr Nail skrev 2016-04-02 13:17:57 följande:
    Fast rödhåriga mobbas hela tiden. I skolan, inte minst.
    Det är ett hån att ni likställer vad enskilda rödhåriga har utsatts för och den systematiska rasism som bland annat svarta, asiater och ursprungsfolk har utsatts för i generationer. Behöver rödhåriga vara rädda på kvällarna för att en mobb som hatar rödhåriga ska ge sig på dem med våld och trakasserier? Brukar en vuxen rödhårig höra hån, hat och spe från random människor på stan?
Svar på tråden Olika "raser" i relation?