Inlägg från: Anonym (Peter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Peter)

Olika "raser" i relation?

Anonym (Linda) skrev 2016-04-02 14:27:32 följande:
    Lika mycket som att diskutera raser, tydligen.

Du skriver ju: "jag tänder inte andra raser". Men du diskuterar kanske inte raser heller, vad vet jag.

Du svarar aldrig på frågan om vad ditt syfte med tråden är. 
    Jag gör nog inte skillnad på det sättet. Visst kan jag se skillnad i utseende generell, men jag kan tycka att svarta kvinnor är fula eller snygga, asiatiska eller vita. Utseendet kan ju vara en ingång till en början men sen handlar det mer om inre landskap: humor, värme, värderingar, intelligens och kanske allra mest kombinationen av allt, det som gör att man börjar brinna.

Hur vacker jag än skulle anse att en kvinna var till det yttre så skulle jag bli totalt ointresserad av henne om hon ställde frågan i ts till mig.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Linda) skrev 2016-04-02 15:02:55 följande:
    Så du har inget svar?

Där ser man...
    Förlåt. Det var inte meningen att citera dig i mitt förra inlägg, utan ts. 

Jag kan också fråga mig vilket syfte en sådan här tråd har. 
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Bella) skrev 2016-04-02 15:19:37 följande:
    Syftet är frågan i ts.
    Jag ser inget syfte i ts, även om jag möjligen kan härleda ett antal från ts.

Det finns inga propåer från samhället om att vi måste finna alla andra attraktiva, vi får göra våra "val" helt på egen hand och efter egna känslor.

Jag skulle inte attraheras av en person som ställde den fråga du ställer i ts till mig vid en inledande träff. Antingen skulle jag klassa din fråga som att den hade en rasistisk underton eller också skulle jag avfärda den som enbart enfaldig.

Visst finns det generella skillnader i utseende. Det händer inte sällan att jag ser svarta kvinnor som är så bedövande vackra att jag får tvinga mig till att inte glo, men utseende är inte så oerhört viktigt för mig, det är viktigare med personlighet och värderingar.

Det är en människas inre man är tillsammans med, inte hennes yttre.
  • Anonym (Peter)
    Tecum skrev 2016-04-02 15:35:07 följande:

Varför blir så många nervösa av TS` fråga? Den är relevant, men svår att svara på då personlighet går före utseende i alla lägen oavsett vad man tror sig ha för preferenser.

Jag ser inte någon som är nervös, bara folk som i bästa fall anser att ts är banal och utseendefixerad.

"jag tänder inte på deras utseende".

Den kvinna jag har älskat mest var inte särskilt vacker, tyckte jag när jag såg henne första gången. Vi fick mer och mer att göra med varandra och hennes inre skönhet fick hennes utseende att bli allt vackrare.

Jag menar, det här är ju ett vuxenforum, inte ett för ungdomar i lägre tonåren med frågeställningar som om man tänder på killar med tuppkam.
Svar på tråden Olika "raser" i relation?