Olika "raser" i relation?
Jag har inga problem förstå TS fråga och tycker inte den e rasistisk. Vad man attraheras av styr man inte själv. Vissa gillar långa, andra korta, vissa magra, andra muskulösa, vissa gillar mörka, andra ljusa. Behöver inte alls handla om man ser ner på dom som faller utanför vad man skälv attraheras av.
Själv e jag svart och attraheras av vita män. Det betyder verkligen inte jag tycker alla vita män ser bra ut. Men däremot vissa män med just den "utseende typen". Vissa speciella drag, den ljusa hyn mm. Så e det bara och inget jag valt.
Självklart ser jag inte ner på svarta. Hur skulle jag kunna? Jag har också fått känna på rasismen som finns mot svarta.
Jag tar inte illa vid mig om nån säger den inte attraheras av svarta. Däremot om den som säger de också uttrycker förakt för svarta. Typ "nej absolut inte en primitiv svarting" eller värre saker.
Sen...begreppen som kastas hit & dit och känslorna som går höga. Jag använder ordet r a s för jag hittar inget bättre ord. Dom som tycker man ska säga "afrikan"...jag tycker de förminskar mig som svart men född i Sverige av svarta föräldrar från Latinamerika. Förfäderna som kom som slavar från Afrika till Las Americas för flera hundra år sen...men e jag då "afrikan"?
Jag e svart och ser det som en ras men inte etnicitet eller nationalitet. Men vi e alla människor oavsett hudfärg osv. Samma art.