Inlägg från: AliBabas |Visa alla inlägg
  • AliBabas

Olika "raser" i relation?

Anonym (l) skrev 2016-04-02 14:13:29 följande:
    jag förstår vad du menar men eftersom du skriver "raser" och "deras utseende" där du sammanför eskimåer, asiater och afrikaner i ett svep så blir det ett rasistiskt sätt att prata. Du är så att säga "rasist i ditt språk" utan att du verkar förstå det. Första svaret i tråden säger egentligen allt men det kanske var för svårt för dig att ta det till sig? 

Och det är intressant för hur många finns det inte som säger "jag är inte rasist men",och sen säger man vadå ? jo just det, nåt rasistiskt. Annars skulle man inte behöva ursäkta sig innan. Precis som du gör i din TS. Du vill inte kallas rasits men du använder ändå ett språkbruk som gör att man tror att du är rasist. 

Du får helt enkelt nyansera ditt språk om du vill få folk förstår bättre hur du menar. 
    Vilket urlöjligt inlägg!
    Grattis till första pris i löjliga kommentarer.

Det är så komiskt med folk som kör med att andra inte skulle förstå, ett unket sätt att köra härskarteknik. Du ser väl att ts är rätt skärpt även om du inte håller med? Så klart du gör, det är ju därför du försöker förminska hen.

Tack för garvet.
  • AliBabas
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-04-02 14:34:05 följande:
    På vilket sätt ät ts skärpt? Ingen fattar ju vad tråden handlar om och hon vägrar förklara?
    Jag fattar precis vad hon menar och tycker att hon har rätt till sin känsla.
    Hon har inte förminskat någon!
    Det är väl inget fel i att attraheras av dem som liknar en själv?
  • AliBabas
    Anonym (Peter) skrev 2016-04-02 15:32:20 följande:
    Jag ser inget syfte i ts, även om jag möjligen kan härleda ett antal från ts.

Det finns inga propåer från samhället om att vi måste finna alla andra attraktiva, vi får göra våra "val" helt på egen hand och efter egna känslor.

Jag skulle inte attraheras av en person som ställde den fråga du ställer i ts till mig vid en inledande träff. Antingen skulle jag klassa din fråga som att den hade en rasistisk underton eller också skulle jag avfärda den som enbart enfaldig.

Visst finns det generella skillnader i utseende. Det händer inte sällan att jag ser svarta kvinnor som är så bedövande vackra att jag får tvinga mig till att inte glo, men utseende är inte så oerhört viktigt för mig, det är viktigare med personlighet och värderingar.

Det är en människas inre man är tillsammans med, inte hennes yttre.
    Som sagt vill jag ha ett behagligt yttre också.

Ja det är jag som är ts, får visst inte skriva anonymt längre.
  • AliBabas
    Anonym (Peter) skrev 2016-04-02 15:42:35 följande:
    Jag ser inte någon som är nervös, bara folk som i bästa fall anser att ts är banal och utseendefixerad.

"jag tänder inte på deras utseende".

Den kvinna jag har älskat mest var inte särskilt vacker, tyckte jag när jag såg henne första gången. Vi fick mer och mer att göra med varandra och hennes inre skönhet fick hennes utseende att bli allt vackrare.

Jag menar, det här är ju ett vuxenforum, inte ett för ungdomar i lägre tonåren med frågeställningar som om man tänder på killar med tuppkam.
    Nej jag är inte utseendefixerad men jag har vissa preferenser.
    Vissa saker attraherar mig inte, tänk att det ska vara så förbjudet.
  • AliBabas
    flygrl skrev 2016-04-03 02:01:12 följande:

Jag har inga problem förstå TS fråga och tycker inte den e rasistisk. Vad man attraheras av styr man inte själv. Vissa gillar långa, andra korta, vissa magra, andra muskulösa, vissa gillar mörka, andra ljusa. Behöver inte alls handla om man ser ner på dom som faller utanför vad man skälv attraheras av.

Själv e jag svart och attraheras av vita män. Det betyder verkligen inte jag tycker alla vita män ser bra ut. Men däremot vissa män med just den "utseende typen". Vissa speciella drag, den ljusa hyn mm. Så e det bara och inget jag valt.

Självklart ser jag inte ner på svarta. Hur skulle jag kunna? Jag har också fått känna på rasismen som finns mot svarta.
    Jag tar inte illa vid mig om nån säger den inte attraheras av svarta. Däremot om den som säger de också uttrycker förakt för svarta. Typ "nej absolut inte en primitiv svarting" eller värre saker.

Sen...begreppen som kastas hit & dit och känslorna som går höga. Jag använder ordet r a s för jag hittar inget bättre ord. Dom som tycker man ska säga "afrikan"...jag tycker de förminskar mig som svart men född i Sverige av svarta föräldrar från Latinamerika. Förfäderna som kom som slavar från Afrika till Las Americas för flera hundra år sen...men e jag då "afrikan"?

Jag e svart och ser det som en ras men inte etnicitet eller nationalitet. Men vi e alla människor oavsett hudfärg osv. Samma art.

Vilket bra skrivet inlägg! 
  • AliBabas
    Rezoons skrev 2016-04-05 02:02:40 följande:

Man kan väl summera tråden med att vissa kan tänkas vara ihop med någon av ett annat ursprung, medan andra inte kan tänka sig detta. Föga överraskande resultat om du frågar mig.

Skillnaden är bara att de som säger ja är skitsura på oss som säger nej. Vissa säger att vi snackar skit och att vi visst vill det fast vi inte vet om det. *s*

Kul med alla reaktioner!

Själv säger jag som bekant nej men skulle inte tjura ihjäl någon som tycker tvärtemot.
Svar på tråden Olika "raser" i relation?