• Rutigt

HA ERA SKRIKANDE UNGAR FÖR ER SJÄLVA

Vi har grannar som har barn, dessa barn har inte lärt sig prata med normal samtalston utan skriker till varann. Föräldrarna har placerat sin studsmatta 2 meter från vår uteplats men 10 m från deras egen, och vi kan knappt vara ute när ungarna går bärsärkargång därute. Vad göra?!

• Svar på tråden HA ERA SKRIKANDE UNGAR FÖR ER SJÄLVA
  • Rutigt

Jag gillar grannen och vill fortsätta vara vän med henne, så jag har svårt att ta upp det , men jag skojar inte när jag säger att killarna skriker nonstop!

Clever av dig Vickan att se att jag är samma TS som skrev om båten, och nej, det är inte samma granne, jag förstår inte vad den tråden om båten (som var en varning till alla med båt)har med studsmattor att göra?

• zemer
    Rutigt skrev 2016-04-02 20:37:13 följande:

Jag gillar grannen och vill fortsätta vara vän med henne, så jag har svårt att ta upp det , men jag skojar inte när jag säger att killarna skriker nonstop!

Clever av dig Vickan att se att jag är samma TS som skrev om båten, och nej, det är inte samma granne, jag förstår inte vad den tråden om båten (som var en varning till alla med båt)har med studsmattor att göra?

Men hur ska du kunna lösa problemet om du inte pratar med henne? Om mina barn stör någon så hoppas jag att dom säger till mig så att jag kan försöka göra nått åt det (så länge det är rimligt, jag kommer inte hindra mina barn från att vara barn).
  • Rutigt

Sätt er bara in i situationen och säg vad ni hade gjort :)

• Topcom
    Rutigt skrev 2016-04-02 20:37:13 följande:

Kanske det är dags för dig att mogna och ta upp det med henne, istället för att larva dig med en familjelivstråd som ändå inte kommer lösa ditt problem.
  • Rutigt

Jo, jag vet men vil inte såra henne! Jag gillar hennes ungar med, men de är väldigt högröstade kids!

• Tonårsmamman1
    Rutigt skrev 2016-04-02 20:41:32 följande:

Jag skulle prata med grannen.
  • Rocket Mania
    Rutigt skrev 2016-04-02 20:41:32 följande:
    Hmmm... ok. 

Jag skulle pratat med föräldrarna.
  • Vickan I

Försökte inte vara "clever". Men om det varit samma grannar så hade råd som "prata med föräldern" varit överflödig. Nu var det tydligen inte samma grannar som säger som andra i tråden. Prata med en förälder.

Svar på tråden HA ERA SKRIKANDE UNGAR FÖR ER SJÄLVA