• Pkb

Fyllecell IGEN

Jag vet hur det är. Jag har hamnat i fyllecell en gång och jag har barn! Förstå ångesten när soc kommer och knackar på dagen därpå. Då kan vi snacka om problem. Så det finns vissa som har det värre :)

• Pkb
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-04 23:25:10 följande:

En gång är ingen gång tycker jag. Kan hända den bästa om man har riktigt otur och är på fel plats vid fel tillfälle. Så oavsett om man har barn kan man vara en jättebra mamma ändå, förmodligen, och dricka med måtta alla andra gånger så jag tycker inte alls det var så farligt. Tror dom har överseende med det men dom måste ju kolla som rutin

Jo så är det ju men jag förstår verkligen din ångest och ditt problem. Hur många gånger har man inte skämt ut sig på fyllan och vaknat dagen efter med sån ångest att man bara vill gå under jorden. Och helgen därefter är man jätte taggad på att festa igen. Suck, men jag tror mycket handlar om hur man är som person, för mig tror jag att allt bottnar i bristande självkontroll, har drag av add.

Sedan tror jag också att de flesta mognar och växer ifrån beteendet och suget att gå ut.

Du vill inte sluta dricka, det finns en tid för allt, just nu har du inte riktigt viljan.

Det jag gör är att sluta dricka när jag känner att jag är berusad. Det blir oftast problem då man fortsätter dricka fastän man redan är full. Så drick typ på förkröket och när du är berusad fast kan gå rakt och allt det där så går ni ut och på klubben dricker du inte mer. Det blir lika roligt ändå, tro mig, minus kräkningarna, ångesten, bakfyllan och fyllecellen. Prova det en gång iallafall.

Försök att hålla dig till antingen vin, öl eller vodka. Vissa blir värre när de blandar. Försök att undvika shottar. Om du ändå ska dricka sprit så försök att blanda ut med något och drick långsamt så att du slipper att det smäller till när ni är på väg till klubben och du blir helt borta.
  • Pkb

Kom på en till sak. Om du oftast blir tagen till fyllecell i lokaltrafiken på väg hem från krogen, gå inte ett steg längre än precis utanför dörren till klubben och ring en taxi. Kostar lite extra med det är det värt. Är du så borta så du knappt vet vart du bor så kom överens med en kompis om att ni tar en taxi tillsammans, antingen till henne eller hem till dig.

• Pkb

Jag förstår vad du menar med att polisen är kall. Att någon är full tycker jag inte ger någon annan rätt att behandla en dåligt. Jag kände mig som en brottsling pga hur jag blev behandlad men samtidigt är jag glad att någon hjälpte mig för annars vet man inte hur kvällen kunde ha slutat.

• Pkb
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 11:00:22 följande:

Ja det är ju inte mina vänner som tvingar mig dricka. Tvärtom egentligen. De var de som sätter mig i en taxi så jag kommer hem. Fast när jag kom hem gick det ju åt helvete men det kunde inte de veta. De finns där för mig hela tiden och skriver/ringer hela tiden och säger att vi måste hitta på andra saker nu än att gå ut och jag måste prata med nån.

Byta miljö ja det ska jag ju, åker ju till Australien snart. Blir spännande hur det blir där. Förmodligen bättre eftersom jag inte kommer känna mig bekväm med folk så då kan jag inte supa mig för full utan vill stila mig lite osv.

Bra att du åkte taxi iallafall :)

Var rädd om dig.
  • Pkb

Alltså alla som dricker mycket är inte alkoholister, då skulle vi inte ha termer som riskbruk, missbrukare osv. Alkoholist är man när man är psykiskt OCH fysiskt beroende av alkohol, dvs man får abstinens (fysiska symtom om man inte dricker), det leder bland annat till att man måste ta sig en återställare dagen efter för att överhuvudtaget fungera i vardagen.

• Pkb
    Anonym (nykter) skrev 2016-04-18 15:26:57 följande:

Jag får väl sticka ut näsan lite då och fråga, är inte ts psykiskt beroende av alkohol? Eftersom ts inte vill sluta dricka trots att hon hamnar i fyllecell och värre.

Det vet hon bäst själv. Men det fysiska beroendet ser jag inte här. Och det är fysiskt i kombination med psykiskt som definierar ett alkoholberoende dvs alkoholism, inte bara den psykiska delen.
  • Pkb
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-23 13:36:58 följande:

Kööörd behöver du ju inte va men ärligt, läs på! Varför skulle du va en av miljoners som klarar det från och med nu. Vet du hur många dagarna har kvar att hantera?! Och barn, nej du. Visst kan ett barn förändra dig men knappast utan din egna medvetenhet och evig kamp om nykterhet och förändring.

Jag har min historia men jag är som du. Igår hittade jag tre gamla julöl när jag städade balkongen och svepte dem allihop. Min son är ett år. Jag kämpar varje dag med att bara vara jag utan alkohol piller och röka. Men har ändå kommit så långt att jag kan njuta av livet och känner mig tillräckligt stark för att slappna av men vet att jag aldrig får släppa garden.

Din fredag gick väl inte bra? Varför tycker du att det gick bra?

Jag tror att man ska vara försiktig med att diagnostisera och jämföra andra med sig själv. Du säger att du kämpar varje dag för att inte dricka, ts har inte nämnt att hon har ett sug varje dag som hon knappt kan stå emot, ts har inte heller nämnt att hon måste hälla i sig alkohol om hon hittar det hemma.
  • Pkb
    Anonym (nykter) skrev 2016-04-29 09:59:26 följande:

Nä, jag tycker att två-tre drinkar innan läkarbesöket låter som en jättebra idé, då får du säkert på stört dina recept på starka värktabletter eller sömnmedel förnyade för ett halvår framåt.

Är du verkligen på riktigt?? Andra har antytt att du inte är det, men jag har inte trott dem förrän nu.

Jag måste tyvärr instämma
Svar på tråden Fyllecell IGEN