Inlägg från: Anonym (Partytjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Partytjej)

Fyllecell IGEN

Ja du, sluta dricka? Att hamna i fyllecell är rätt allvarligt faktiskt... Alltså jag har varit rejält packad många gånger i mitt liv, men aldrig hamnat i fyllecell. Det är liksom inte normalt oavsett hur mycket man festar. Om jag så bara hade hamnat där en gång skulle jag se det som ett redigt uppvaknande. Alkohol verkar inte vara något för dig. Sluta innan det går riktigt illa!

• Anonym (Partytjej)

Men det är ju själva fan vad folk ska hålla på och förolämpa och skrämma upp TS. Ja TS blir för full, nej hon har antagligen inte en hjärnskada, nej hon behöver inte vara "stor och okvinnlig" (herregud vilken fjantig förolämpning). TS vet att hon dricker för mycket och det verkar som att hon fått en tankeställare. Ni kan sluta med skrämselpropagandan och förolämpningarna... TS önskar dig lycka till och uppmanar dig att ta en vit månad, börja så, det är ett första steg och du kommer nog upptäcka att det går bra att vara ute nykter också.

• Anonym (Partytjej)

Ok du, jag tror inte att en vit månad och dra ner räcker, faktiskt... Du kunde dött, det är något inom dig eller i din livssituation som du reagerar mot. Jag tror terapi vore bra, att granska sig själv på djupet och förstå varför du har denna självdestruktiva impuls. Det är något knas och du måste gå till botten med det innan något värre händer!

• Anonym (Partytjej)
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 10:42:59 följande:

Nej jag kunde inte dött. Jag tog inte så starka/farliga tabletter eftersom jag inte ville dö. Men kom på dagen efter att jag hade både sömntabletter och annat så hade jag vetat det då hade jag säker tagit dom men jag var för full tror jag. Men några hundra mg ritalin är inte så mycket har jag förstått, men det blev väl det för mig att gå från mitt recept 10mg till 600mg cirka. Jag väger ju lite med osv så då blir det väl värre, och med alkohol.

Vet inte om det var självdestruktivt för jag kommer inte på varför jag tog dom. Kanske för att ha kul bara? Lite spänning? Inte för att skada mig själv. Men ja jag måste hitta sätt att sluta med vad jag nu håller på med...

Fast alltså så hög puls tillsammans med så hög promillehalt, det är en belastning för hjärtat... :/ om du inte minns varför du tog dem kan du ju inte veta om det var för att skada dig själv? Det är lätt att få mörka tankar på fyllan... Dessutom känns det väldigt riskabelt att du har andra piller hemma, tänk om du blir full igen och får för dig att det är en bra och kul idé att svälja en burk sömntabletter? Alltså jag har själv varit destruktiv på fyllan och gjort saker jag inte skulle gjort i nyktert tillstånd, tankarna kan bli förvrängda på fyllan. Och om du gör så pass farliga grejer som att svälja en burk piller när du är full, så vore den bästa säkerhetsåtgärden att inte bli full.
  • Anonym (Partytjej)
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 12:15:49 följande:

Ja jag vet ju att det kan hända igen. Förra gången tog jag ju en burk med värktabletter när jag var i ett annat land. Men det gick bra fick inga biverkningar överhuvudtaget konstigt nog. Men ja detta var ju inte första gången så jag vet ju att när alkoholen går in så går vettet ut fullständigt. Minsta lilla kan få mig att tappa greppet helt. Så du sluta också dricka alkohol helt eller försvann det sedan? Kanske ska pröva terapi eller något först sen när jag kommer hem om några månader och se om det hjälper!

Jag slutade ett tag, och jag gick i terapi för att bearbeta massa saker, dålig självkänsla och tidigare övergrepp bla. Att jag ofta ville bli full, in i dimman, var ju ett symptom på att jag faktiskt ville fly från mig själv. Idag kan jag absolut gå ut och festa och bli full, tycker fortfarande det är kul, men utan plakatfylla och pinsamheter.
  • Anonym (Partytjej)

Alltså folk som kommenterar att TS är troll, from alkoholist mm - har ni noll insikt i psykologi? Det sitter långt inne att erkänna för sig själv att man har problem med alkohol, tror ni det blir lättare för TS att göra det om ni trycker ner henne ordentligt? TS, jag tycker du ändå verkar ha kommit en bit på väg i din insikt, min oro är att du ännu inte till fullo förstått allvaret. Det är så klart en skyddsmekanism, vem vill ta till sig att man har problem med något som är så integrerat i vårt samhälle, alkoholen, särskilt som ens sociala liv ofta handlar om fest och dricka, vilket det så klart lätt gör om man är ung och bor i en studentstad. Ta hand om dig TS!

Svar på tråden Fyllecell IGEN