Fyllecell IGEN
Men det är det jag menar. Jag blir inte så full på det sättet. Jag kan gå och stå och ramlar inte omkring. Det alkoholen gör är att ta bort alla spärrar. Hade jag inte varit impulsiv från första början hade inte fyllorna jag har varit något problem. Jag var nyktrare än jag brukar vara denna gång då jag sagt böt från vodka till vin. Jag kan sluta dricka om jag vill men jag kan inte stå emot dumma idéer om jag var ledsen redan innan jag börja dricka.
Sen bedömde dom intoxen som lindrig. Alltså inte allvarlig. Jag skulle inte råka ut för en olycka genom att ramla eller så för full på det sättet kan jag räkna på handen när jag blivit. Det är omdömet som är problemet inte balansen eller så.
För mig är alkolist när alkoholen går ut över vardagslivet och de super upp sina pengar och kan inte sluta dricka och har abstinens efter alkohol och förlorar sina nära och kära osv. Detta är ett alkoholmissbruk men kan utvecklas till alkoholism om jag fortsätter dricka lika mycket, tänker jag, men ni har säkert rätt och har mer kunskaper om det (ej ironisk).
Jag var alltid medveten om mitt destruktiva sätt att dricka, röka och knapra men maktlös att ta tag i det, så var det ju självklart en livsstil också.
Men iaf, minnesluckorna blir fler och situationer du hamnar i mot din vilja blir fler och fler och människor kommer vittna till dina fulla misslyckanden.
Så ta vara på din medvetenhet och sluta inte. Troligtvis är inte du unik som bara ibland kan ha bra fyllor och för alltid hålla dem där.