Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Fyllecell IGEN

Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 22:46:55 följande:

Men det är det jag menar. Jag blir inte så full på det sättet. Jag kan gå och stå och ramlar inte omkring. Det alkoholen gör är att ta bort alla spärrar. Hade jag inte varit impulsiv från första början hade inte fyllorna jag har varit något problem. Jag var nyktrare än jag brukar vara denna gång då jag sagt böt från vodka till vin. Jag kan sluta dricka om jag vill men jag kan inte stå emot dumma idéer om jag var ledsen redan innan jag börja dricka.

Sen bedömde dom intoxen som lindrig. Alltså inte allvarlig. Jag skulle inte råka ut för en olycka genom att ramla eller så för full på det sättet kan jag räkna på handen när jag blivit. Det är omdömet som är problemet inte balansen eller så.

För mig är alkolist när alkoholen går ut över vardagslivet och de super upp sina pengar och kan inte sluta dricka och har abstinens efter alkohol och förlorar sina nära och kära osv. Detta är ett alkoholmissbruk men kan utvecklas till alkoholism om jag fortsätter dricka lika mycket, tänker jag, men ni har säkert rätt och har mer kunskaper om det (ej ironisk).

Har inte läst hela tråden men vill bara säga mitt.. Du är fortf ung och det är grymt att du tar vara på din medvetenhet, för om du fortsätter på samma sätt så kommer det bli värre och värre för varje år tills det går riktigt åt skogen.

Jag var alltid medveten om mitt destruktiva sätt att dricka, röka och knapra men maktlös att ta tag i det, så var det ju självklart en livsstil också.

Men iaf, minnesluckorna blir fler och situationer du hamnar i mot din vilja blir fler och fler och människor kommer vittna till dina fulla misslyckanden.

Så ta vara på din medvetenhet och sluta inte. Troligtvis är inte du unik som bara ibland kan ha bra fyllor och för alltid hålla dem där.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-17 22:50:55 följande:

Ja men jag brukar inte ta tabletter eller droger överhuvudtaget (förutom alkohol och cigaretter) så jag har ju aldrig tänkt att jag är annorlunda någon annan i mitt umgänge eller överhuvudtaget. MEN nu börjar jag ju förstå att folk hamnar inte i fyllecell, ja en eller två gånger kan ju vara okej men det har jag ju passerat för längesedan. Och akuten ska man inte ens hamna en gång. Jag inte varit ute denna helg men jag har blivit sugen förstås men nu söndagkväll känns det bara asbra att slippa bakfylla och allt som hör till det!

Men du fick ordning på det sen iallafall? :)

Ja, men det tog bara 14 år... Jag hade många fyllor som var lugna och sen alla dem när det händer som det händer. Fyllecell har jag varit i en gång för xtrem fylla och tre för fylla och fylle attityd =) men nej, det är inte relevant... Grejen är ju att man om och om igen glömmer hur illa det var och nästa helg är man peppad och redo igen. Bor i storstad så här behövde man aldrig vänta på helgen heller..

Men ja, du lär få återfall men det är kanske bara bra så att du blir påmind om att du inte kan dricka, alls... Om du inte under tiden du chillar nu tar och fixar det som är trasigt inom dig.

Asså såhär, jag Vet jag har alkogenen men jag Vet att jah inte behöver AA, däremot medvetenhet, min träning och min terapi.. För jag drack för att slippa all kaos sorg och ilska som bubblade inom mig, jag drack för att förgöra mig.

Du har ju så klart din alldeles egna livs historia och så men det skulle va dumt av dig att bara ta en paus och tro det är svaret.

Samtidigt som du uppenbart är medveten så är du även i förnekelse men så är det, ingen med en sund syn på alkohol piller osv råkar inte ut för sånt som vi.
  • Anonym (Jag)

Ja, det är sjukt faktiskt för det blir ju ett tillåtet fritt fall och eftersom man är så grym på att hålla det inom sig det som är Mest verkligt och gör Mest ont och inte tillåter någon annan se det och eftersom man är social, rolig, utåt, charmig, flirtig smart och väldigt behaglig att ha med på utgång så ja, man blir ju sin egna värsta fiende.

Därför tycker jag det är riktigt häftigt att du redan nu är medveten och på väg att göra aktiva saker åt det och kanske slipper än jävla massa onödiga år och slitage på hjärna kropp och själ.

Jag hade alla dessa år på mig och botten nådde jag flera gånger om, inte ens det var tillräckligt att för att få mig att förändra. Men jag visste alltid att jag var tvungen annars så. Men det var ju så för mig, så länge jag skötte mitt jobb, alltid betalade mina räkningar osv så var väl allt ok?! Fester och människor finns det ju gott om.

Det tog många år att klura ut mitt missbruk, vilket det faktiskt är ju. Just för att om man påstår sig inte behöva AA så är man i förnekelse, säger man att det bara är ibland är man i förnekelse osv osv så det gäller ju att verkligen skita i allt runt omkring sig och bara jobba för sig själv.

För alla dessa människor i ditt liv just nu bleknar mot vad som väntar. Det är ju så ytligt allt. Måste bara finna ett sätt att kanalisera all denna super energi man råkade födas med. När man älskar att festa=) för det är ju så, det är ju absolut inte bara dalar..

Jag ångrar egentligen inget, önskar bara jag hade haft styrka att sätta mig själv först så mycket tidigare.

Och jaa som ovanstående skriver, fyllekärring vill man ju inte bli nono..

• Anonym (Jag)

[quote=76548341][quote-nick]Anonym (hemskt) skrev 2016-04-19 00:58:26 följande:[/quote-nick]Är tvungen. Så alla jag känner som också hamnat i fyllecell eller gjort ogenomtänkta/farliga saker på fyllan är också alkoholister?]

Nä, kanske inte alla. Det beror ju även på vem som växer ifrån det och vem som blir kvar i det... För alltid

• Anonym (Jag)
    Anonym (nykter) skrev 2016-04-22 12:59:22 följande:

Jag skulle chansa på att du uppfyller kriterierna toleransökning, oförmåga att avstå samt att du fortsätter att dricka trots negativa konsekvenser. Och kontrollförlusten, då.

Mh. Samt en naivitet om att tro sig kunna kontrollera sin konsumtion bara för att En kväll gick "bra".. Vilket den inte gjorde.

Men du ts, alkoholhjalpen.se
  • Anonym (Jag)
    Hemsktt skrev 2016-04-23 12:56:31 följande:

Gick kvällen inte bra?? Rolig respons. Har ställt in Valborg med, för att inte ta risken att någonting händer. Känns knappt jobbigt bara skönt att slippa på nått sätt. Men här har ni ju bestämt er för att jag redan är körd ändå.

Och jag tog bort mitt konto för jag ville inte läsa mer i tråden men kunde ändå inte hålla mig att gå in så därför skriver jag som gäst nu.

Kööörd behöver du ju inte va men ärligt, läs på! Varför skulle du va en av miljoners som klarar det från och med nu. Vet du hur många dagarna har kvar att hantera?! Och barn, nej du. Visst kan ett barn förändra dig men knappast utan din egna medvetenhet och evig kamp om nykterhet och förändring.

Jag har min historia men jag är som du. Igår hittade jag tre gamla julöl när jag städade balkongen och svepte dem allihop. Min son är ett år. Jag kämpar varje dag med att bara vara jag utan alkohol piller och röka. Men har ändå kommit så långt att jag kan njuta av livet och känner mig tillräckligt stark för att slappna av men vet att jag aldrig får släppa garden.

Din fredag gick väl inte bra? Varför tycker du att det gick bra?
  • Anonym (Jag)

Gick kvällen inte bra?? Rolig respons. Har ställt in Valborg med, för att inte ta risken att någonting händer. Känns knappt jobbigt bara skönt att slippa på nått sätt. Men här har ni ju bestämt er för att jag redan är körd ändå.

Och jag tog bort mitt konto för jag ville inte läsa mer i tråden men kunde ändå inte hålla mig att gå in så därför skriver jag som gäst nu.

Är du 46 år?
  • Anonym (Jag)

Är du 46 år?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-23 13:47:54 följande:

Fast jag är inte sugen på alkohol. Min kropp har inte abstinens efter det. Skulle jag se öl/cider på balkongen skulle jag aldrig komma på tanken att dricka upp det, utan hellre ta en cola i kylen. Därför är jag ingen "fullblodig alkolist" än.

Och min fredag gick bra eftersom jag kunde hantera alkoholen. Jag visa mig själv att ville jag så gick det. Jag sluta dricka när det var daga och använde det som sällskapsdryck inte självdestruktivt drickande.

Men man Behöver Inte ha abstinens för att vara alkoholist eller knasa en eller fler kvällar om året eller vartannat år. Jag är inte heller då en fullbordad alkoholist för nu var det ett år sen jag drack och fick lucka.. Eeeh, jo.. Jag är och kommer alltid vara alkoholist för jag vet aldrig när det kommer gå bra eller inte. .. Men ja, du lär märka.

Enligt mig gick inte kvällen bra eftersom du ändå tog den där xtra pillern.

Vill även lägga till att jag kanske låter dissig när jag skriver men jag menar inte alls att såga dig eller vara elak på nåt sätt, tycker om du vill att du ska fortsätta skriva och läsa här och på andra mer relativa forum för det tjänar du ju bara på.

Men det är så tydligt vilken väg du är på så man blir lite lätt frustrerad. För tolerans nivån man har för livet och för vad är över gränsen och inte blir jävligt låg när man är så öppen för bedövning.
  • Anonym (Jag)
    klyban skrev 2016-04-23 14:16:27 följande:

Tycker ordet alkoholist kan vara slarvigt använt ibland.

Missbrukare är ett mer tydligt ord, som inte nödvändigtvis betyder man är beroende och får abstinens.

Den som är beroende får däremot har abstinens.

Man kan även vara beroende utan att vara en missbrukare(nnu pratar vi om att uppfylla dessa diagnoskriterier).

För TS del, så är missbruk solklart, råder ingen som helst tvivel om att det handlar om missbruk där.

Ja, det har du rätt i. Har alltid haft svårt med benämning av det hela, slarvig. Missbruk är ordet. Även för mig.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-28 23:55:39 följande:

Jag ska till läkaren på psykiatrin på måndag för att prata om medicin och det som hänt. Har dock ingen lust alls till det, dels för jag har så svårt att öppna mig men även för att jag inte är intresserad av att prata med någon okänd människa (men kan ju samtidigt inte verka för obrydd för då kan jag ju verkligen glömma nya recept och jag skulle behöva det NU)

Men jag tänkte att två drinkar innan kanske kan få mig att slappna av mer/kunna berätta lite än att jag sitter där stel och tycker det är skitjobbigt. Det låter så jävla dumt och alkisvarning till och med för mig MEN kan faktiskt rädda mycket. Och säkrar jag andedräkten kan det ju inte märkas? Men om det märks vad kan hända ut värsta scenario? Finns ju inga bevis, inte som han skulle ha rättighet att ta fram ett alkoblås direkt väl för jag ska ju inte bli märkbart full. Det är väl bara att jag verkligen inte får ny medicin då? Men förmodligen går det bra och jag kan öppna mig lite.

Alltså...lycka till!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-29 12:00:06 följande:

Inte som om det skulle märkas förutom att det skulle bli lättare för mig att spänna av och kanske våga säga hur jag "känner". Hade inte tänkt känna mig berusad direkt. Men när jag tänker efter ordentligt så är det en risk ändå och en jävligt dum idé jag ska glömma. Och det faktum att ni tror jag "trollar", måste verkligen vara en idiot hahah

Jag säger dum idé eftersom jag kommit så långt nu i Mitt liv men jag kan egentligen inte säga varken bu eller bä eftersom det var något jag själv lätt hade kunnat göra förr.

Du måste ju leva ditt liv. Jag hoppas bara att du inte är självmordstypen. Eller.. Jag var inte det men nu i efterhand kan jag konstatera att det på ett sätt var långsamt självmord jag höll på med även om jag aldrig ville dö.

Testa bara tänka egoistiskt, du gör detta för dig själv men istället för att be om tabletter så be om remiss till terapi istället och Puscha dig att Våga berätta så mycket som möjligt. Dem har hört värre, tro mig.

Jag gick för att få tabletter sen satt man o knapra dem, löste inte mycket.

Vill du bryta ditt mönster så gäller det att jobba inifrån och ut.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-30 22:32:18 följande:

Det får mig att tänka till lite mer faktiskt. Det är nästan lite kul. Är jag en sån idiot/tänker så idiotiskt att folk tror jag sitter och hittar på, illa.

Och by the way, jag kunde gå ut ikväll med mina vänner som tjatat men jag valde att stanna hemma istället.

Vad gjorde du hemma istället?
  • Anonym (Jag)

SERaiÖST ni som narrat ts här med era spydiga kommentarer.. Skriva att hon supit bort hjärnceller osv... Så jävla sorgligt, vuxna människor ..

Men Du ts, ältar dig i det. Ta dig i kragen ta dig till alkoholhjälpens sida istället där du kan läsa om andra som är som du, starta en tråd där det Aldrig skulle falla någon in att behandla dig så som du här blir behandlad. Dvs om du vill för Varför du fortsätter dividera här förstår jag inte, om det inte är för att du inte riktigt tar dig själv på allvar?!

Lycka till iaf!

Svar på tråden Fyllecell IGEN