Inlägg från: Anonym (Känner igen mig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känner igen mig)

Fyllecell IGEN

Jag har också haft en period när jag drack alldeles för mycket. Jag tyckte alla gjorde det men efter en tid insåg jag att jag var värst och gjorde bort mig. Jag har märkt att jag har en väldigt skarp gräns mellan lite full-> minnesluckor och över styr som jag själv inte märker när jag håller på att passera. Det har delvis vuxit bort men jag halkar fortfarande dit ibland och gör bort mig lite och har svårt att komma ihåg vad jag gjort och sagt, typ 1 gång per år när det gått så lång tid att jag glömmer vara försiktig.

För att jag ska behålla kontrollen ser jag till att äta riktigt ordentligt och vänta en bra stund mellan öl/drinkar. När den börjar ta slut sparar jag lite så jag hinner hoppa över en runda. Det blir inte lika crazy och roligt men överlag mår jag så mycket bättre. Är hellre lite tråkig och nästan nykter än att skämmas och få undvika folk efter att ha betett mig som en idiot. För att komma ur en dålig vana kan det ju vara bra att vara mer eller mindre vit en period imellan och börja om med ett nytt sätt. Skulle det inte funka ändå får man väl sluta helt eller bara dricka ett glas vid speciella tillfällen.

Svar på tråden Fyllecell IGEN