Inlägg från: Anonym (hemskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hemskt)

Fyllecell IGEN

Så mycket skratt, roliga kvällar, spontana påhitt, sjuka minnen, nya människor och bra vi har det 90% av gångerna gör ju att det känns ganska trist att sluta dricka helt nu, men sen har jag VÄLDIGT mycket att jobba med för att det bara ska vara bra odramatiska kvällar och vakna upp utan ångest.

• Anonym (hemskt)
    Kirenaj68 skrev 2016-04-05 04:02:10 följande:

Varför har Transportstyrelsen lagt sig i?  Du har ju inget körkort. Låter märkligt. Har jag missat något? Blir de underrättade ifall man åker in på fyllan?

Hursomhelst. Du har tre val som jag ser det:

1. Drick mindre.

2. Sluta helt.

3. Sök hjälp.

Jag skulle rösta på nr 3. Går man ut var 4:e dag under en fyraårsperiod, hamnar i fyllecell 6 gånger, är livrädd för vad folk ska tro om en och ändå blåser på är man inne på en ganska farlig väg.

Jag hade körkortstillstånd för att övningsköra sä det var det som drogs in och som jag säkert aldrig kommer få igen. Jag röstar på nummer 1 men i andra hand 3!
  • Anonym (hemskt)
    Flygfotogen skrev 2016-04-05 06:45:56 följande:

Vad vill du ha ut av denna tråd egentligen? Du förstör enbart för dig själv med alkoholen och du vill inte förändra ditt beteende och sluta supa. Vill du vara ett fyllo? Vill du vara den där redlösa tjejen som råkar illa ut? Hon som vännerna tillslut tröttnar på när de mognar och börjar se saker med klarare ögon? Vill du att din framtid utspelas på en parkbänk eller? Vakna!

För att hitta strategier att inte hamna i fyllecell, och skönt att få ut lite. Jag vill visst förändra mitt beteende! Men jag vill inte sluta dricka helt och hållet än. Kommer ju absolut inte gå ut lika mycket längre men iaf på Valborg och max två gånger i månaden. Jag vill inte vara ett fyllo därför skriver jag här och det jag är mest rädd för är som du skriver att mina vänner ska "växa ifrån" mig och ledsna. Men vill pröva verkligen anstränga mig att inte bli för full eller dra till mig uppmärksamhet på något sätt FÖRST.
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (Ärligt talat) skrev 2016-04-05 13:08:20 följande:

Du säger att du inte har fått konsekvenser, men jo det har du folk känner igen dig och ser när beter dig pinsamt och billigt, folk skrattar åt dig utan att du märker det och inte ens dina KOMPISAR bryr sig om dig för att dom låter dig fortsätta. Fattar du inte hur du ser ut? du lär ju bli utnyttjad ofta också. Finns ingen annan förkläring än att du har världens sämsta självförtroende. Skit i att sluta du är ändå för korkad för att fatta :)

Det man inte vet lider man inte av ;)
  • Anonym (hemskt)

Ser inget farligt i att vara nykter förutom att det ärligt talat är as tråkigt. Men vi gör annat med. Går på bio, middagar, filmkvällar osv. Som timvikarie har man tid till mycket. Har fått nytt jobb med så kommer jobba på helger så att jag inte går ut. Ska sluta dricka iallafall dra ner på det ordentligt! Tråden kan låsas nu om det går, har tagit till mig allt ni skrivit och vet själv att bara jag kan förändra detta och det ska jag!

• Anonym (hemskt)
    Anonym (???) skrev 2016-04-05 14:31:13 följande:

Ts, din bristande impulskontroll, och att du säger att du inte bryr dig tillräckligt mycket för att söka hjälp, kan tyda på någon typ av deficit/skada/försämring i din frontallob. Detta kan du få reda på vid en hjärnröntgen.

Hahah aa får gå till farbror doktorn och kolla upp det. Tack för infon hade aldrig kommit på det själv, klart det är nån skada i frontalloben!!
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (Ärligt talat) skrev 2016-04-05 14:32:17 följande:

du måste verkligen hata dig själv om du inte bryr dig om att omgivningen ser dig som ett skämt, ingen kommer till slut vilja anställa dig och troligen är det redan så att ingen man skulle respektera dig som tjej. Det är oftast stora okvinnliga tjejer som beter sig som dig i hopp om att få uppmärksamhet.

Provocerad much?? Förstår inte riktigt vad du menar, stor som i gammal eller stor som i överviktig? Är så kvinnlig man kan bli och får uppmärksamhet så det räcker och blir över, men fortsätt sitt och gissa du :)
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (Ärligt talat) skrev 2016-04-05 15:00:15 följande:
    Haha nu är ju jag underviktig enligt bmi skalan så jag skulle inte räkna mig som kraftigt byggd. Jag är väldigt noga hur jag ser ut så du har nog fått fel bild. Ett tips är att byta bransch dock
  • Anonym (hemskt)

Tycker snarare du verkar lite dum i huvudet. Hur mycket alkohol man dricker eller hur man beter sig har nada att göra med hur man ser ut. Jag får ofta komplimanger hur jag ser ut och har inte dåligt självförtroende när det kommer till utseende alls faktiskt. Jag får killar och jag har snygga vänner och en väl utbildad familj vilket även jag är på g med. Så du kanske ska försöka ta dig ur dina fördomar. Vet precis vilken typ du menar på krogen och oj vad du skulle bli chockad om du såg mig. Vilket jag hoppas du aldrig gör för du verkar som en extremt otrevlig människa.

• Anonym (hemskt)
    Anonym (Partytjej) skrev 2016-04-05 14:58:07 följande:

Men det är ju själva fan vad folk ska hålla på och förolämpa och skrämma upp TS. Ja TS blir för full, nej hon har antagligen inte en hjärnskada, nej hon behöver inte vara "stor och okvinnlig" (herregud vilken fjantig förolämpning). TS vet att hon dricker för mycket och det verkar som att hon fått en tankeställare. Ni kan sluta med skrämselpropagandan och förolämpningarna... TS önskar dig lycka till och uppmanar dig att ta en vit månad, börja så, det är ett första steg och du kommer nog upptäcka att det går bra att vara ute nykter också.

TACK. Så jävla onödigt tycker jag. Jag tar till mig vad folk skriver och försöker vara trevlig och är absolut redo att göra en förändring och vet att jag har rätt stora problem. Men när människor sitter och skriver sånt där så blir man bra less och då är det svårt att vara respektfull tillbaka. Ja jag ska ta en vit aprilmånad och lägga tid och pengar på annat än krogen.
Svar på tråden Fyllecell IGEN