Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

Äcklig syskonkärlek!

Jag kommer från en familj där man inte är särskilt fysisk av sig. Snarare var det så att man kunde bli retat för sättet man kramades med andra osv... Långt ifrån normalt med andra ord. Kallt och hårt! Trots (eller pga?) den uppväxtmiljön så blev jag väldigt fysisk av mig.

Två av mina bröder och jag är ett väldigt tydligt exempel på hur olika det kan bli syskon emellan. Den ena brodern och jag är så otroligt olika och känner knappt något alls för varandra. Har mer kontakt med hans fru än honom. Vi vet inte vad vi ska prata om, och att kramas känns otroligt krystat. Min andra bror är det helt annorlunda med! Vi älskar varandra högt och är väldigt fysiska med både pussar och kramar. Kommer det en bra låt som vi gillar kan vi ställa oss upp samtidigt och börja dansa till den. Vi kan prata i timmar om allt mellan himmel och jord, både triviala saker och djupheter.

Skulle man se oss 3 tillsammans så skulle man kunna tro att jag gullar och favoriserar den ena överdrivet med flit för att jag är osams med den andre, eller nåt i den stilen... Vi är väldigt olika inom samma syskonskara. Så självklart kan det finnas enorma skillnader mellan dig och din pojkväns syskonrelationer och synen på hur en sådan vanligtvis ser ut.

Och som någon redan har påpekat, om det nu verkligen hade varit så att deras relation hade varit "över gränsen", så hade dem ju givetvis aldrig visat ömhetsbetygelser öppet inför er alla.

Påven Johanna skrev 2016-04-04 10:48:15 följande:
    Vad menar du med den här obegripliga meningen?

"Han älskar mig, det vet jag...varje gång vi har det så viskar han mitt namn, men inte på det sättet att han vill att jag ska höra"

Jag tycker inte att det låter det minsta konstigt det du beskriver, att det skulle vara något sexuellt i deras kontakt tvivlar jag verkligen på. Incest mellan syskon är betydligt mycket mer sällan förekommande än vad sjuklig svartsjuka mellan partners är.

Förstod inte heller den meningen ts. Skulle du kunna förklara?
  • Utflykt i verkligheten
    Anonym (Förstår dig!) skrev 2016-04-05 01:12:11 följande:
    Varje gång de har sex viskar han TS namn, hörni. Inte så svårt att fatta väl?

Jag förstår din reaktion. Jag skulle nog känna starkt obehag för ett sådant beteende också, även om det som många säger säkert är att de har en nära relation bara. Jag skulle tycka att det var rätt äckligt att göra likadant med min lillebror till exempel, haha. Blä.
    Absolut, men vad betyder "men inte på det sättet att han vill att jag ska höra"?
  • Utflykt i verkligheten
    molly50 skrev 2016-04-05 20:37:04 följande:

Varför ska TS skärpa sig?

Visst kan man ha en nära relation till sina syskon. Det har jag med.

Men därifrån till att sitta som en klängranka på sin bror tycker jag det är ganska långt.

Och TS tar ju uppenbarligen illa vid sig varför hon borde prata med sin sambo om det.

Vi är alla olika och har en olika syn på saken.

Jag tillhör den kategorin som också hade reagerat på att syskon beter sig så med varandra.

Jag tycker det är lite över gränsen.

Varför ska hon prata med sin sambo om det?! Som du säger själv, vi är alla olika och ser olika på saker och ting. Alltså äger ts problemet, inte hennes sambo!

Vare sig dina eller mina referenser avgör om syskonens relation är över gränsen eller ej. Så varför skulle ts referenser avgöra det. Hon har inget med saken att göra.

Jag hade blivit fly förbannad om min man försökte insinuera att min och min brors relation var över gränsen och att HAN tar illa vid sig, bara för att han och hans systers relation inte ser likadan ut.
  • Utflykt i verkligheten
    molly50 skrev 2016-04-06 17:26:35 följande:
    Jag tänker mer på att TS borde prata med honom för att tala om att hon mår dåligt av det.
    För övrigt så håller jag med dig.
    TS kan inte bestämma vilken relation hennes pojkvän ska ha till sin syster.
    Men om hon nu inte klarar av det men ändå inte vill lämna honom så är det kanske bättre att försöka prata med honom om det.
    Annars är ju risken att det briserar längre fram,om hon ska gå och hålla det inom sig.
    Risken är ju då att resultatet blir att han plötsligt känner sig obekväm när flickvännen är med när han träffar familjen. Att han funderar på vad tjejen tycker och tänker så fort han är nära sin syster och blir obekväm. Varför skapa ett problem när det egentligen inte finns något?

Hon får ta ett beslut helt enkelt. Jobba på känslorna och inse att det är hennes erfarenheter som spökar, eller avsluta relationen. Han ska inte behöva bli belastad med något som han inte kan göra något åt.

Det hade varit en annan sak om det hade handlat om ett ex eller liknande. En tjej som han inte har några blodsband med och som mycket väl skulle kunna vara av sexuell karaktär. Nu pratar vi om ett syskon...
Svar på tråden Äcklig syskonkärlek!