Skuldsanering med husdjur?
På vilket sätt har Försäkringskassan orsakat dina skulder? Jag bara undrar, är uppriktigt nyfiken, jag vet ju att de gör fel ibland.
Mig betalade de ut hel sjukpenning till när jag bara skulle ha en fjärdedel. (Jobbade 75 och var föräldraledig 25.)
Jag upptäckte dock felet själv, och visst blev det lite meckande med återbetalning, men jag satte undan den felaktigt utbetalda summan direkt (eller ja, man får ju betala tillbaka bruttobeloppet, så lite mer blev det.) Men det var i vilket fall inga större problem för mig, jag har en ordnad ekonomi och inga andra skulder än CSN.
Men hade jag av någon anledning levt på marginalen kunde det ju förstås ha ställt till det för mig. Ja, då syftar jag ju på att jag fick betala tillbaka mer än vad jag faktiskt fick utbetalat. (Reglerades sedan i deklarationen.)

Har tyvärr inget att säga som kan hjälpa dig ts, lider med dig. Jag vet vad djuren betyder för en, ännu mer när man inte mår bra. Hoppas du kan hitta en lösning, annars försök att omplacera tror du mår sämre i längden om du avlivar. Om dom blir omplacerade så vet du i alla fall att dom lever och har det bra. Usch usch blir tårögd bara av att tänka på din sits. Fick avliva min fina tös för 2 månader sen så jag vet hur det känns att förlora sitt hjärta