• Nenne666

Lärare - Tjänstefel?

Petter och jag skrev 2016-04-06 08:50:33 följande:

Ts, två fel blir inte ett rätt. Det känns som att du är arg över det indragna bidraget, och därför vill sätta dit läraren?

Vad spelar det för roll att man är förbannad om man misstänker att ett fel har begåtts? Såklart man vill sätta dit den som trampat på integriteten, vilket man bör å framtida elevers skull.
  • Nenne666
    sportpappa skrev 2016-04-06 09:42:25 följande:

Vad vill du uppnå genom att anmäla dem för tjänstefel?

Har man begått tjänstefel så bör det uppmärksammas. Vart går gränsen för ett litet tjänstefel framför ett stort?
  • Nenne666
    Sassa68 skrev 2016-04-07 22:48:27 följande:

Och om du ska ha giltig frånvaro så bör du ju skaffa dig ett sjukintyg från läkare. Det är så vuxna människor får göra när de är borta från jobbet.

Det är dock inte det ts undrar om.
  • Nenne666
    annabellelee skrev 2016-04-07 22:56:42 följande:

Är du myndig så ska inte dina föräldrar informeras. Men vad uppnår du genom att anmäla läraren? Det är knappast ett så stort brott att läraren kommer att mista jobbet eller få böta. Läraren kommer nog att få 3n tillsägelse om att inte göra så igen, that's it.

Vad som är ett litet brott för dig kan vara ett stort för en annan. Tjänstefel är tjänstefel oavsett .
  • Nenne666
    nihka skrev 2016-04-09 01:48:37 följande:
    Nej, det är inte tjänstefel av exakt den orsak jag angav. Det finns ett undantag i regelverket när familjens ekonomi kan påverkas. Det är inte bara elevens CSN som försvinner utan även exempelvis flerbarnstillägget dras in för samma period.
    Om det nu ens finns något flerbarnstillägg, vilket inte framgått här.
  • Nenne666
    nihka skrev 2016-04-09 02:25:30 följande:
    Spelar ingen roll.
    Jag har en dotter på 19 år, ingenting går till mig-inget. Allt sköts i direktkontakt med henne, all post går till henne och all läkarkontakt sköter hon på egen hand. Skolan kallar in mig på samtal om min dotter vill. Så varför skulle information om studiebidraget komma till mig plötsligt? Det är ju hennes pengar och dom har inte en susning om hur vi fördelar pengarna här. Jag tycker faktiskt att det är något konstigt om dom nu inte är konsekventa. Men som sagt, är det som du säger så är det väl så. Jag har ingen egen erfarenhet i den här frågan. Själv bodde jag inte hemma i den åldern så har noll erfarenhet.
Svar på tråden Lärare - Tjänstefel?