Måste man ta ssri?
Jag har haft kontakt en tid med en läkare om mina sömnsvårigheter, dessa har jag haft i flera år, läkaren har jag träffat något drygt år först och främst för att få sömnmedel men på senare tid för sjukskrivning, men han har då endast sjukskrivit några veckor i taget. Jag känner mig tärd av mina sömnsvårigheter och känner att en längre tids vila med rehabilitering är vad jag behöver. Men jag vill inte ta ssri och jag vill inte gå på mer samtalskontakt, jag har redan träffat deras psykolog, det tog mer än det gav. Nu vill han inte ge mig mer sjukskrivning och han har inget annat att erbjuda, jag är välkommen om jag vill ha ssri. Känner mig som jag ska tvingas ta ssri men jag vill inte.Jag har tagit det förut och vill inte igen. Känns som jag ska pressas att ta det men det måste väl finnas andra alternativ? Och varför ska det vara så svårt att ge en sjukskrivning? Med flera års störd sömn räcker inte några veckor för att man ska bli bra. Det är i alla fall så jag känner. Tips och råd emottages tacksamt.