Inlägg från: Drottningen70 |Visa alla inlägg
  • Drottningen70

hans nya med på utvecklingssamtal

ARRJ skrev 2016-04-06 13:52:33 följande:

Jag är bonuspappa och kommer definitivt försöka vara med på utv.samtal i framtiden, varför skulle jag inte likaväl som jag hämtar eller lämnar på dagis.

Om alla är överens så får du väl vara med, men det är givetvis vårdnadshavarna som bestämmer.

Såklart du kan säga nej TS.
  • Drottningen70

Se bara till att klargöra detta innan dagen för utvecklingssamtalet så det inte behöver bli nån ordväxling på skolan i samband med mötet.

• Drottningen70
    Johannnnn skrev 2016-04-06 14:11:31 följande:

Det är väl bra att hon tar ett ansvar o tar hand om dina barn som om de vore hennes egna? Så gör iallafall jag med mina bonusbarn.

Lita du inte på att pappan är kapabel att informera dig?

Faktum är att barnet är föräldrarnas ansvar, men det är naturligtvis toppen att du är engagerad i barnet.
  • Drottningen70
    Lemt77 skrev 2016-04-06 14:31:00 följande:

Det är underbart om barn och nya respektive har fin kontakt. Det bästa. Men om barnet redan har en fungerande mamma och pappa som tar sitt ansvar så ser jag ingen som helst anledning till att en tredje person ska vara med på Utv samtal. Du kan ju få info av föräldern efter. Jag som pedagog skulle faktiskt tycka det var konstigt om en förälder har med sin nya respektive. Om båda föräldrarna är med.

Ned dagens nya familjeförhållanden kan det ju bli hur många personer som helst på utvecklingssamtal om man hårdrar det. Två mammor och pappor kanske har skaffat barn i två homosexuella förhållanden, sen gör de slut och skaffar nya engagerade partners och vips är vi uppe i 10 personer på utvecklingssamtalet
Svar på tråden hans nya med på utvecklingssamtal