Inlägg från: Connie07 |Visa alla inlägg
  • Connie07

hans nya med på utvecklingssamtal

Har inte bonusmammor/pappor inget liv?Hänga med på samtal i skolan?Det räcker att vårdnadshavaren informerar om dom är nyfikna.Som i ett fall,det var nya bonusmammor nästan varje år ,det finns säkert roligare saker att göra.

• Connie07

Du kan gärna behandla Bonusbarnet som ditt".Men i detta sammanhang är du utomstående .Utv.samtal och föräldramöten är just till vårdnadshavare .Eller är du Vårdnashavaren ,har du adopterad barnet.

• Connie07

Nästa gång ska jag ta med mig vänner ,släkten med på utv.det är väl viktigt att dom vet ochså hur det går för mitt barn?Eller är det inte tydligt att Vårdnashavaren får kallelsen?

• Connie07
    Brumma skrev 2016-04-06 17:11:44 följande:

Om vårdnadshavaren anser att det är viktigt att bonusföräldern är med så är det väl inget som behövs trackas ner? Eller måste alla följa dina normer?

Huvudsaken är väl att det är vårdnadshavarnas beslut och att de har rätt att antingen bjuda med eller välja bort? De är vårdnadshavare och därmed bör de även kunna besluta om barnets bästa. Eller?

Om vå
  • Connie07

Om vårdnadshavaren är så osäker på sin roll,att han måste ta med sig nån utomstående,då kan man ju undra .Då kan han lika gärna ta med sig sin mamma/vän som stöd,ok.

• Connie07

Jag hade aldrig accepterad att pappans nya är med på mötena i skolan/hos läkaren.För mig som vårdnadshavare är hon utomstående ,en figur ,en period i mitt barns liv.Hon skulle snällt fått vänta utanför,känner mig inte bekväm att prata om mitt barn med främlingar,även fast hon just då lever i samma hem deltid med mitt barn.

• Connie07
    ARRJ skrev 2016-04-07 07:21:00 följande:

Varför skulle jag mena att en tredje vuxen är absolut nödvändigt, har jag aldrig påstått För att jag är lika stor del av barnets uppväxt som föräldrarna, men du kanske antar att alla bonusföräldrar är sådana som snart förväntas att försvinna ur barnens liv?

Bra,att du vill ta mycket ansvar.Men alla styvföräldrar är inte lika engagerade,är det ok tycker du?Det finns ju nya familjer,där vårdnadshavaren ensam tar sitt ansvar,utan att kunna begära sambon?
  • Connie07

Min nya sambo har aldrig följt med på utv.samtal,läkarbesök.Har inte ens tänkt på den tanken.Begär inte heller att han ska göra läxor,gå på aktiviteter,vabba med mitt barn.Ändå är han fin styvpappa,med respekt för mitt barn.Och om han vill hjälpa till med något ibland,så är det vänligt.Men jag har ansvaret.

• Connie07

Vad har styvföräldrar där att göra?Kan någon förklara ?Om det är nåt viktigt så borde ju Vårdnashavaren berätta till styvföräldrarna.Känns som är orolig okunnig i sin roll och därför inte kan gå ensam dit.Då är det bättre ge vårdnaden till någon annan.

• Connie07
    vampyria2 skrev 2016-04-08 23:18:47 följande:

För att denne är lika mycket involverad i ens barn och ger den lika mycket kärlek som en själv och därför är det lättare att den får höra hur det går för barnet och vad den behöver

Det kan man göra ändå,och få information från vårdnadshavare. Och alla styvföräldrar älskar inte andras barn och försvinner ochså från barnets liv .
  • Connie07

LäKaren tror att han är barnets pappa automatiskt.Ska allt sluta att styvföräldrar tar över föräldrarnas ansvar.Varför skaffar man barn när andra ska ta hand om det.

• Connie07

Absolut ,styvföräldrar har viktig roll i barnets liv.Ju mer engagerade desto bättre.Dom ska inte göra någon skillnad,bara älska barnet som sitt .

Svar på tråden hans nya med på utvecklingssamtal