TantMedKratta skrev 2016-05-13 20:19:53 följande:
Har ni andra här stenkoll på ägglossningen?
Vi är inne på försök tre och jag har en app som beräknar ägglossning men har hittills inte kännt av ägglossningen. Brukar känna av det annars men aldrig hållt koll på när eller hur ofta det inträffat. Den här månaden är första gången under en tremånaders period som jag känner att jag har ägglossning. Datum stämmer även med beräkning av min app. Är det ett dåligt tecken tro att jag inte verkar ha regelbunden ägglossning? Någon annan som inte verkar ha ägglossning varje månad?
Jag hade också en app som "beräknade" ägglossning när jag och min sambo började försöka med första barnet (snart 1 år sedan). Det jag har uppfattat är att den typen av app räknar en specifik längd för datum på ÄL och ex. luteralfas. På en 28 dagars cykel- 14 dagar till ÄL och 14 dagars luteralfas.
När vi hade försökt på det några månader utan framgång började jag tempa för att få koll och lära känna min kropp lite bättre. Nu kan jag jättetydligt se exakt när ÄL har varit och man får ju även ett humm om när det brukar ske med hjälp av statistik. Än så länge har det tyvärr inte tagit sig, men jag har lärt mig att förstå kroppen bättre! :) Långt det blev, hoppas du känner att du fick lite hjälp!