• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Cfmilla
    Cersei skrev 2016-05-06 18:23:49 följande:

Åh så trist. Vi hoppas på att det är din tur nästa gång. Ha det så gott i solen och njut ordentligt av rosévinet. Det blir förhoppningsvis inte så mycket av den varan i sommar

Exakt!
  • carooanna

Attans! Lycka till nästa månad. Jag vill också gärna ha nästa innan dottern fyller två. Men känns som om att jag kom på det lite sent :P första försöket verkar inte ha tagit sig (negativt test, men fortfarande ingen mens) 2 försök kvar då. Men bara inse att det här medvetet planera barn är svårt... Det tar ju den tid det tar. För oss tog det sex eller sju försök med första. För er?

SkogsstjärnN skrev 2016-05-06 13:21:50 följande:

Då har det kommkt bloooood. Får se om det kommer igång mer som en vanlig mens för nu är det bara lite. Så det blev inget januaribarn (decemberbarn för oss). Hoppas det tar sig nästa månad, i så fall blir det två år precis mellan minsta och nästa. Är lite stressad över det, hade velat ha mycket mindre mellan och tanken på att det kan ta ett tag till ger mig planerings-panik.

Läxan är att man kan få svaga sträck som inte betyder något. På kankse 10testlagret och 2 cb plus har det varit något. Kanske ett ägg som aldrig fäst ordentligt eller helt enkelt spöksträck. Har testat mycket men aldrig fått det tidigare. Nästa gång ska jag inte testa så tidigt.

Lycka till ni övriga. Ni som inte plussar, vi syns i nästa tråd:D. Nu ska jag köpa lite rose och fira solen.

• Loncelot
    carooanna skrev 2016-05-06 19:46:01 följande:

Attans! Lycka till nästa månad. Jag vill också gärna ha nästa innan dottern fyller två. Men känns som om att jag kom på det lite sent :P första försöket verkar inte ha tagit sig (negativt test, men fortfarande ingen mens) 2 försök kvar då. Men bara inse att det här medvetet planera barn är svårt... Det tar ju den tid det tar. För oss tog det sex eller sju försök med första. För er?

Jag har bara 2försök innan dottern fyller 2år, börjar jobba i september...Känner mig lite stressad...
  • MamatillJ

Stort grattis. Funderat på att testa imorgon på bim -1 trots avsaknad av tydliga symptom...

Polkagris90 skrev 2016-05-06 07:54:37 följande:

Sovit så otroligt dåligt inatt, vaknade vid 5, blödde näsblod osv. Hade bestämt mig för att ta testet nu på morgonen. Kliver upp, kissar på stickan, går och gör kaffe. Är rätt likgiltig då jag är övertygad om att jag inte är gravid i och med att jag inte haft några symptom (förutom ömma bröst vilket jag brukar ha inför mens). Till mina extremt stora förvåning och LYCKA visade testet gravid <3 Är på BIM -2 idag. Så till alla er som inte känner något, ge inte upp hoppet :) jag hoppas fler plussar nu så vi får följas åt <3 Ni är riktiga kämpar allihop!

• SkogsstjärnN
    carooanna skrev 2016-05-06 19:46:01 följande:

För oss tog sig första barnet på andra försöket, sen blev vi gravida på första försöket i november men det blev missfall (hade varit perfekt med ett augustibarn) och dethär var det första förösket efter missfallet. Tar sig nästa blir det precis två år mellan BF då jag komiskt nog ligger på samma datum i perioden. Aja, vi får se. Kanske tar fler försök och då måste vi planera om vårat liv, jag tänkte vara hemma tills nästa föds men jag vet inte hur länge lillan är nöjd med att vara hemmabarn:P.
  • Enlängtan

Hej, hoppar gärna in här om jag får ? :)

Är 27 år, bor högt upp i Norrland med min sambo som är ett år yngre. Fick första barnet 2014 och har inte ätit några p-piller efter det utan använt kondom men nu är det dags för att försöka på ett syskon.

Vi är inne på första försöker och BIM är 21 maj.

• Deni81
    SkogsstjärnN skrev 2016-05-06 20:28:29 följande:

För oss tog sig första barnet på andra försöket, sen blev vi gravida på första försöket i november men det blev missfall (hade varit perfekt med ett augustibarn) och dethär var det första förösket efter missfallet. Tar sig nästa blir det precis två år mellan BF då jag komiskt nog ligger på samma datum i perioden. Aja, vi får se. Kanske tar fler försök och då måste vi planera om vårat liv, jag tänkte vara hemma tills nästa föds men jag vet inte hur länge lillan är nöjd med att vara hemmabarn:P.

Märkligt, din bild bredvid ditt namn ser exakt ut som min? Är det bara min mobil som spökar? Hahaha!
  • marengen90

Dum som jag är kunde jag inte hålla mig utan tog ett test som såklart är negativt. Är bara på bim -6 men blir ändå besviken. Har haft sån konstig molvärk och illningar idag, hade hoppats kunna se något redan nu.. Denna jobbiga väntan!

• langtanefterbaby

Jag ska testa imorgon! Då är jag på ÄL+9, tidigt jag vet. Men annars ska jag testa på måndag.

5e försöket, och jag känner mig 90% säker på att det tagit sig. Helt annan känsla denna månad jämfört med dom andra månaderna! jag känner det på mig. Inte velat säga det till min sambo ännu för jag vill göra en överraskning för honom

Precis innan ÄL sa han att han tyckte vi skulle lugna oss med detta för det va det enda jag pratade om haha. Så hade varit sååååå kul att överraska honom med att jag kunde vara tyst om symptomen och inte tjata om det och förhoppningsvis att det har tagit sig!!

• Fizzybubble
    Deni81 skrev 2016-05-06 21:15:44 följande:

Märkligt, din bild bredvid ditt namn ser exakt ut som min? Är det bara min mobil som spökar? Hahaha!

Haha jag ser en bild på 2 vita blommot på hennes bild ;)
Svar på tråden BIM Maj, 2016