• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • ensamärstark

Räknade helt fel hur många dagar efter ÄL jag var så tog ett test men insåg att det är alldeles för tidigt . Men tycker ändå jag ser en antydan. Ser ni?

• Nykär15

Hur ser det ut vid genomlysning? Mitt syns tydligt då men ej för blotta ögat, syntes dock innan det torkade.

Hoppas!! Vilken dag är du på?

ensamärstark skrev 2016-05-20 14:31:21 följande:

Räknade helt fel hur många dagar efter ÄL jag var så tog ett test men insåg att det är alldeles för tidigt . Men tycker ändå jag ser en antydan. Ser ni?

• ensamärstark
    Nykär15 skrev 2016-05-20 17:25:07 följande:

Hur ser det ut vid genomlysning? Mitt syns tydligt då men ej för blotta ögat, syntes dock innan det torkade.

Hoppas!! Vilken dag är du på?

Oj jag vet inte det provade jag aldrig. Är i stugan nu o kommer hem imorgon. Är på ÄL+6 bara! Trodde jag var på ÄL + 9 ! Haha
  • Deni81
    Monsan skrev 2016-05-20 13:21:57 följande:

[quote=76642646][quote-nick]Deni81 skrev 2016-05-20 11:37:54 följande:[/quote-nick]Ja, det är dit vi ska på tisdag. Få provsvar och göra VUL antar jag. Det har ju gått ganska lång tid sen vi tog proverna och de sa att om det hade varit nåt fel hade de hört av sig tidigare, vilket de inte har gjort. Så antagligen är det inte fel på provsvaren. Men det jag är nervös för nu är att de upptäcker nåt på VUL istället :-/

Eller så är vi ett av de där paren som inte är kompatibla helt enkelt, inte kan få barn ihop...

Jag gläds med dig att du fick din son! Vilken lycka. Man tänker inte så, att det ska bli några problem när man väl sätter igång, det blir bara så extra jobbigt alltihop. Du vet säkert vad jag pratar om! Hoppas jag också kan få åtminstone ett barn, så känner jag nu! Sambon är "bara" 31 och han kan ju göra barn i massor av år till. Hur gammal är din son

Jag förstår hur du tänker, men som du säger, hade det varit något borde dom ju hört av sig tidigare. Jag minns hur besviken jag blev när vi fick diagnosen oförklarlig barnlöshet eftersom vi då var tvungen att försöka 1 år till innan dom skulle bevilja IVF. 1 år är ju så himla lång tid när man redan försökt i 2 år. Så ett tag hoppades jag på att dom skulle hitta något så att vi kunde få den hjälpen vi behövde. Hur länge har ni försökt, kommer ni att få IVF beviljat?

Jag hoppas och tror att ni kan (kommer att) få barn och jag håller tummarna att du får dom svaren ni behöver på tisdag för att kunna gå vidare med eller utan hjälp. :). Det är mer vanligt än man tror med IVF. Jag har som sagt en kompis som lyckades bli gravid på första försöket och en kompis som just nu är inne på sitt andra försök. Sen har vi ju även jag som blev gravid direkt vi skulle påbörja IVF. Antar att all stress försvann i mitt fall.

Min son är idag 15 veckor och dom flesta runt omkring mig tycker att jag är galen som redan försöker bli gravid, men hade dom gått igenom det vi har gått igenom skulle dom nog förstå bättre. Jag tar hellre att det blir tätt mellan barnen om jag har möjlighet att ge min son ett syskon. :).

Jag förstår dig totalt! Skulle också helst av allt vilja ha tvillingar så har man löst hela barnbiten Eller tätt mellan dem så man ska hinna innan åldern går emot en.

Ja vi kommer få ivf på en gång, vad jag har förstått. Möjligen blir det inseminering, känns så i dagsläget. Jag har ju åldern emot mig så de ville sätta igång på en gång.

Stressen ja, det är nog den som sätter käppar o hjulet även om många påstår att det inte har nån inverkan på fertiliteten. Sen är jag för smal (har alltid varit smal) och måste kanske upp i vikt vilket jag försökt med men misslyckat kapitalt med, går ner i vikt istället. Allt detta blir en stress och det är ju ingen mysig miljö för ett litet frö att sätta bo i. Jag hoppas du lyckas snart också!! Håller tummarna stenhårt för dig och allihop
  • Nykär15
    ensamärstark skrev 2016-05-20 17:30:17 följande:
    Oj jag vet inte det provade jag aldrig. Är i stugan nu o kommer hem imorgon. Är på ÄL+6 bara! Trodde jag var på ÄL + 9 ! Haha
    Ok, det brukar vara så jag ser mina första. Har ett från samma batch som jag testade i förrgår bara för att se att just denna inte ger några torkstreck osv. Så mitt svaga idag litar jag på, endast fått dem när jag varit gravid. Kände ju mig helskum från äl+4 bara...men har aldrig fått plus innan äl+10, samma nu. Testar i morgon igen, hoppas det är tydligt nog att fota då...
  • WasaE

Bim +3/4 ingen mens. Spökstreck på cb gravtest men är nu blankt. Inga tecken på att mensen är på g men har heller inga gravidsymptom.

Kluven just nu men har ett test kvar. Frågan är om jag ska vänta ett par dagar för att jag kanske är en låg hormonare? (Har testat sent med mina tidigare barn)

• Eili
    WasaE skrev 2016-05-20 20:02:42 följande:

Bim +3/4 ingen mens. Spökstreck på cb gravtest men är nu blankt. Inga tecken på att mensen är på g men har heller inga gravidsymptom.

Kluven just nu men har ett test kvar. Frågan är om jag ska vänta ett par dagar för att jag kanske är en låg hormonare? (Har testat sent med mina tidigare barn)

Jag fick negativt på BIM+4 så trodde inte jag var gravid utan började vänta på mensen. Gjorde ett test 6 dagar senare för att mensen inte kom och då blev det plus och nu är jag i vecka 19 :)
  • Kynisen
    Videungen skrev 2016-05-20 07:52:23 följande:

Nu kom mensen!  Tempen sänktes i går och jag anade detta. Har hållit uppe hoppet för att cykeln var så lång denna gång - 40 dagar (längsta jag haft)! Trodde att min lutealfas var 12 dagar men tydligen är den 14! Var min första månad med fertilt friend, känns lätt att använda. Har dokumenterat all symptom väldigt noggrant, så nu vet jag vad jag inte ska lita på i alla fall :) Hoppar över till Juni-gruppen! Men läser här då och då. Så roligt med alla plus!!! Lycka till ni som är kvar!!! Kramar <3

Nej va tråkigt :( lycka till på nästa försök! Kram
  • Kynisen
    Videungen skrev 2016-05-19 22:28:43 följande:

Hehe, förstår dig :) Men hur är symptomerna? Känner du ngt nytt?

Jag har haft ont i revbenen och lite ner mot magen i några dagar nu. Tänkt att det nog är något annat. Men slog mig i dag att det kanske är en symptom? Det är lite som smått håll eller lätt träningsvärk. Jättemysko. Aldrig haft så förut, förutom bara i magen när jag gjort sit ups eller ngt sånt.

Har ett tryckande i livmodern, stickande å drar lite, ingen matlust alls eller sugen på nåt speciellt hela dan typ, kissar hela tiden vaknar minst 2 gånger per natt, trög i magen å svullen mage, hoppas hoppas det är bebis på g å inte min kropp som luras :/
Svar på tråden BIM Maj, 2016