• Misskittycat

Konisering, mående efter?

Igår gjorde jag en konisering, min första. Hade lokalbedövning och allting gick snabbt och bra. Har hittills inte blött mer än någon droppe igår direkt efter men antar att sårskorpan inte lossnat än.
    Men däremot så har jag mått illa idag sen någon timme tillbaka och har även halsbränna. Men det kanske kan komma efter att ha gått igenom det igår. Min första tanke var att jag kanske är gravid men min senaste mens började för bara 15 dagar sedan så jag har minst en vecka säkert till nästa mens (svårt att veta doc med PCOS och oregelbunden) så det är väl tidigt för sådana symtom. 
    Någon som kan säga hur du mådde efter din konisering samt när du började blöda och hur länge det höll i. Tack på förhand!

• Svar på tråden Konisering, mående efter?
  • LovisaC1982

Hej!

Gjorde min konisering för 3 år sen så minnet är väl inte det bästa men jag blödde nästan ingenting efteråt, mest som färgade flytningar. I det stora hela mådde jag väldigt bra efteråt och det enda jag kommer ihåg var en del molvärk. Kan blanda ihop den med spiralen men jag tror att jag tog nån värktablett innan. Skönt att du fått info om sårskorpan, det fick inte jag utan läste om den av en slump. Det var en rätt rejäl klump så jag hade nog blivit orolig om jag inte läst om den tidigare. Den lossnade efter nån vecka och jag fick ingen ny blödning då utan på sin höjd nån färgad flytning. Det är bara att fråga om jag missat nåt .

• Misskittycat

Åh då kanske jag har tur och bara har som jag har nu. Ingen blödning alls sen den lilla direkt efter ingreppet utan nu kommer bara någon ljusflytning då då och med några timmars mellanrum. Längtar inte efter att sårskorpan kommer ut, låter inte trevligt!
    Nedräkningen tills dessa fyra veckor är över har startat!

Svar på tråden Konisering, mående efter?