• mammalovis

Hur flyttar man lättast bilder från mobilen till datorn?

Mobil med kamera har jag haft i många år, men inte förrän nu har jag funderat på att flytta dem till datorn, så de inte försvinner när mobilen går sönder/slutar användas. Är det via USB-kabel eller minneskort? Hur gör man helt enkelt?

Går det få tillbaks bilder från en mobil som inte startar?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur flyttar man lättast bilder från mobilen till datorn?
  • elyse

Både kabel och kort fungerar lika bra; det är en länk mellan mobil och dator du behöver bara.

Varför startar inte mobilen?

• Hkdnzzbdls

Om du har en smartphone så bör du ha synkat dem med iCloud eller Google. Då är det bara stt kika på dem i datorn. De lagras där istället. Väldigt sällan någon faktiskt lagrar bilder på själva telefonen eller nåt minneskort utan synk :S

• Bondförnuft

Har du en mobil med Android eller Windows är det inga problem. Bara koppla in USB eller flytta kort och börja kopiera/flytta över filer.

Har du en iPhone blir livet genast krångligare. *hata Apple*.

• mammalovis
    elyse skrev 2016-04-07 21:23:22 följande:
    Både kabel och kort fungerar lika bra; det är en länk mellan mobil och dator du behöver bara.

Varför startar inte mobilen?
    Den har bara svartnat på skärmen och den var stendöd när jag försökt ladda och starta om. Just den var en äldre modell innan androidernas tid.
  • mammalovis
    Hkdnzzbdls skrev 2016-04-07 21:27:26 följande:
    Om du har en smartphone så bör du ha synkat dem med iCloud eller Google. Då är det bara stt kika på dem i datorn. De lagras där istället. Väldigt sällan någon faktiskt lagrar bilder på själva telefonen eller nåt minneskort utan synk :S
    Det är en Samsung-modell. Jag har Googlekonto på både telefon o dator. Nej, jag vet inte hur de lagras mer än att jag kan se dem i telefonen.
  • elyse
    mammalovis skrev 2016-04-17 19:27:40 följande:

Den har bara svartnat på skärmen och den var stendöd när jag försökt ladda och starta om. Just den var en äldre modell innan androidernas tid.

Och bilderna är i telefonens minne, inte något tillhörande simkort?
Svar på tråden Hur flyttar man lättast bilder från mobilen till datorn?