• Anonym (Världen är borta)

Vad gör ni tjejer på badoo?

Hej!

Går in på badoo och försöker skriva ett bra första pm till någon tjej. Efter några minuter så står där att meddelandet är läst och hon har besökt min profil men samma sak jämt - får aldrig något svar tillbaka.

På tinder är det helt annat, majoritet av gångerna jag skriver till någon så får jag ett svar, men på badoo så verkar tjejerna vara utomjordingar som är helt borta i sin egen värld.

Har dejtat 2st genom badoo och över 10st genom tinder, frågan är - vad gör ni tjejer på badoo egentligen? Är ni bara där för att få bekräftelse och inget annat?

• Svar på tråden Vad gör ni tjejer på badoo?
  • Anonym (a)

men var inte på Badoo då. Om Tinder funkar bättre för dig så go for it. 

• Anonym (H)

Fick ju 80 mejl på mindre än ett dygn. Blev jätterädd och slutade logga in. Kollade några profiler, men många var väldigt unga jämfört med mig.

Du kanske inte känns som deras typ i presentationen bara?

• Anonym (Världen är borta)
    Anonym (fy) skrev 2016-04-08 08:32:54 följande:

Är dom bekräftelsekåta j*vlas för att dom inte svarar dig? Dom pratar säkert med någon annan som dom tror passar dom bättre.

Åh du har alltså vart på 12 dejter? Under hur lång tid? Jag undrar allt vem det är som är bekräftelsekåt..

Under ungefär 7-8 månader har jag varit på dessa dejter! Tror de är några fler också men har tappat räkningen. Hur gör det mig bekräftelsekåt genom att faktiskt träffa människor genom internet? jag dejtar tills jag känner att jag hittat rätt tjej att spendera flera år med - kommer knappast ta det första bästa. Ibland. Ibland testar jag att ha sex med tjejerna också och känner jag inget speciellt efter det så går jag vidare.

Ja, men i så fall kan ni väl ge en enkel liten förklaring till varför ni inte vill skriva istället för att vara ena ignoranta störda fuckers bara? T.ex. tack för att du skrev till mig men jag har redan börjat pratat med en annan kille redan. Du får ha det så bra så kanske vi hörs senare! :)

Förstår ni inte själva vilket sjukt kvinnohat detta skapar när ni är så äckligt ignoranta?
  • Anonym (C)

Yes jag går bara in på badoo för att få bekräftelse :) Man får ju sjukt många meddelanden, jätteroligt! Men tid och ork att svara på alla har jag inte. Det är även kul att kolla på folk i närheten, han man tur hittar man kanske nån snygging iaf.

• Anonym (fy)
    Anonym (Världen är borta) skrev 2016-04-08 08:53:43 följande:

Under ungefär 7-8 månader har jag varit på dessa dejter! Tror de är några fler också men har tappat räkningen. Hur gör det mig bekräftelsekåt genom att faktiskt träffa människor genom internet? jag dejtar tills jag känner att jag hittat rätt tjej att spendera flera år med - kommer knappast ta det första bästa. Ibland. Ibland testar jag att ha sex med tjejerna också och känner jag inget speciellt efter det så går jag vidare.

Ja, men i så fall kan ni väl ge en enkel liten förklaring till varför ni inte vill skriva istället för att vara ena ignoranta störda fuckers bara? T.ex. tack för att du skrev till mig men jag har redan börjat pratat med en annan kille redan. Du får ha det så bra så kanske vi hörs senare! :)

Förstår ni inte själva vilket sjukt kvinnohat detta skapar när ni är så äckligt ignoranta?

Haha va? Ne det förstår jag inte. Om jag skulle svara alla som skriver så hade jag inte gjort annat än skriva tack men nej tack. Har ingen lust att lägga mer tid på dom jag inte vill prata med än dom jag faktiskt vill prata med.

Du har alltså vart på ca 2 dejter i månaden, med nya tjejer varje gång? Du kan ju knappt hinna prata med tjejerna innan du träffar dom. Det säger en del om dig.
  • Anonym (Tjejen)

Jag har hört att Badoo har några fejkprofiler som ska locka män som du ts att hänga kvar.

• Anonym (....)

Konstigt. Skaffade badoo igår igen. Satte ut bild och fått mängder med besökare och likes eller vad det heter, men knappt någon som skrivit. :/ Hade varit trevligt.

• Anonym (Varför)

Jag reggade mig på Badoo för något år sedan, men förstod sedan vad det egentligen är för typ av sida och tog snabbt bort min bild. Jag har lite svårt att förstå tjejer som har sina bilder och profiler där öppet, faktiskt. I praktiken är det knullkontakter som knyts där. Nog för att det är bra att tjejer är öppna med sin sexualitet, men jag hade inte velat bli sedd där.

• Anonym (....)
    Anonym (Varför) skrev 2016-04-08 14:32:17 följande:

Jag reggade mig på Badoo för något år sedan, men förstod sedan vad det egentligen är för typ av sida och tog snabbt bort min bild. Jag har lite svårt att förstå tjejer som har sina bilder och profiler där öppet, faktiskt. I praktiken är det knullkontakter som knyts där. Nog för att det är bra att tjejer är öppna med sin sexualitet, men jag hade inte velat bli sedd där.

Är liksom så kontaktsidor fungerar.

Har faktiskt haft en relation med en jag träffat på Badoo så är definitivt inte bara för sexkontakter.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Varför) skrev 2016-04-08 14:32:17 följande:

Vill du hitta en kk så går det självklart att göra det, precis som på alla kontakt/dejting sidor. Med det är ju inte främsta syftet med badoo.
Svar på tråden Vad gör ni tjejer på badoo?