Anonym (Kille) skrev 2016-04-14 15:19:38 följande:
Hon är hos oss varannan vecka, grejen är den att jag jobbar heltid 9-18 mån till torsdag, fredag 6-14 och det är fredagen hon kommer vi grillar direkt efter skolan andra fredagen är jag med min andra dotter och fru och fiskar, eller nån utflykt ibland myser hemma. På helgerna håller jag på med bygget, stugan eller båten då ofta med familjen det blir familjetid, kan väl avsätta en och annan helg till bio men då måste jag ju ta andra helgen till bio med andra dottern. Mitt i veckan är det läxläsning, sysslor, pyssel, kortspel, lek, umgänge, trädgård och annat måste. Jag kan inte åsidosätta övrig måsten för nåt som jag kallar bortskämdhet det går inte bara koncentrera mig på hennes linje. Jag älskar verkligen hela min familj och vill ge alla tid är det meningen att dotter på fyra blir åsidosatt eller min fru?
När du "håller på" med stugan/bygget/båten, innebär det tex skrapning/målning, snickerier, och liknande? I min värld är det inte familjetid!
Om du ägnar hela helgerna åt att underhålla byggnader och fordon, och inte ens har tid att avsätta ett par timmar åt att gå på bio, så förstår jag att din familj slåss om de ynka timmar som blir över.
Prova att ägna hela söndagen åt sånt som dina barn och din fru tycker om att göra så ska du se att alla tre blir mycket gladare.