• Miimmi

Starta utredning

Hej!

Här har ni en till! Skall göra blodprov 2 om några dagar och sedan boka tid för första träff.

Känns otroligt jobbigt men ändå otroligt skönt på något sätt, jag är övertygad att jag behöver någon typ av "medicin" som tar bort mina hemska spottings som börjar 5 dagar eller ibland mer innan mens. Är så otroligt jobbigt, inte bara för att jag tror att det kan vara orsaken att det inte blir några barn utan för att det påverkar livet så mkt i övrigt, aargh!

Kram på er, här av mig efter mitt första "möte"

• Miimmi

Hej på er.

"Kul" att höra om era historier! Håller tummarna för er alla!

Jag har nu varit på mitt första besök, innan dess har jag lämnat blodprov två omgångar och min man spermaprov.

Mannens spermaprov såg bra ut. Mina blodprov visade på svag ÄL vilket jag redan misstänkte... Samt att läkaren nämnde något om lite låg nivå gällande sköldkörteln.. fattade inte riktigt vad hon menade med det dock.

Vi fick utskrivet pergotime som jag läste så mycket om så kändes SÅ bra! Behövde inte "tjata" det minsta vilket jag nästan var inställd på.. Samt att jag även fick provera utskrivet då jag har spottings många dagar innan mens.

De spolade även äggledarna vilket de verkar göra som en rutingrej här när man söker för detta. Kände menssmärta samt att jag blev yr och lite lätt illamående, men det gick över snabbt när det va klart.

Har kort cykel (24 dgr) så misstänker att det + spottings är orsaken till att inget händer men nu hoppas jag kunna få bort mina spottings samt förlänga cykeln och få stabilare ÄL.

Skall tillbaka dag 23 efter börjat med pergotime och ta blodprov för att se om det hjälpt.

Blev långt detta;p

Känns så skönt att äntligen vara "igång" och en stor lättnad att de tog en på allvar och skrev ut allt utan bekymmer!

Svar på tråden Starta utredning