• Mörksugga

Starta utredning

Hej på er alla! Verkar som att det har varit tyst i tråden länge och eftersom jag (FruAnell) tog bort min användare har jag inte heller haft koll på tråden. Men nu kikade jag in igen med nytt namn! Hur går det för er alla? Hos oss händer - absolut inget. Min förra mens i början på juli - när jag ringde för att boka tid sa de att "ja nu är det mitt i semestern, du får ringa vid nästa mens.." Blev förkrossad! Har just fått mens igen så jag får ringa på måndag och då hoppas jag på att allt ska ordna sig. ALLA i min närhet har och får barn, jag känner mig så himla utanför. Eller VI gör det såklart. Nu får det banne mig vara vår tur! Kram på er.

• Mörksugga
    Malin 845 skrev 2016-08-06 07:48:42 följande:

Hej!
    Var länge sen jag skrev här med nu. Men vi har kommit så långt att mina blodprover visade att jag har äl och sambons spermaprov var utmärkt! :). Nu väntar de på min viktnedgång så får jag börja med Pergotime sen :)

Hur går det för dig då? :)
  • Mörksugga

Hej alla! Vad roligt att tråden ändå fortfarande är lite aktiv :) Vi har lämnat blodprover och spermaprov och ska på utredningssamtal I MORGON!! Nervöst.. Det jag vet är att de kommer gå igenom provresultaten och göra en spolning på mig och gynundersökning och så får vi se vad som händer.. Spännande och skrämmande på samma gång! Lycka till ni andra, jag återkommer när vi vet mer!!

• Mörksugga

Idag har vi då äntligen varit på läkarbesök! Makens spermieprov såg normalt ut! Lättnad för honom. Mina prov såg också fina ut och jag har ägglossning, dock ville läkaren ta ett nytt blodprov för att sköldkörtelhormonnivån inte var riktigt bra så ev får jag börja med levaxin. Får veta nästa vecka. Sen gjordes en gynundersömning och spolning/kontroll av livmoder och äggledare m.m och allt såg fint ut. Fina äggstockar och en äggblåsa på G (vad jag förestod. Inget uppenbart fel helt enkelt vilket såklart är positivt. Men det gjorde himla ont!!

Nu återstår alltså att se hur min produktion av sköldkörtelhormon ser ut som jag skrev ovan, sen om jag inte blir gravid av att sätta in extra sådant så blir det en månad av pergotime och om inte det hjälper så skrivs det en remiss för IVF.

Skönt att vara igång på riktigt!!

• Mörksugga

Liten aktivitet här, jag kan meddela att jag just börjat med levaxin, får se om det ger något eller om vi ska köra pergotime. Önskar vi kunde börja med det redan nu!

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Starta utredning